logotype

Tour de Corse Historique 2011

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Po dlouhé době se na Partaji opět objevuje minireportáž s výběrem několika obrázků z veteránské akce. Tentokrát je to z ostré veteránské rallye, která se koná každoročně začátkem října na Korsice.

Porsche 911 SC z roku 1976

Tour de Corse Historique startovala letos bez výrazné podpory médií a s téměř nulovou účastí veřejnosti ve středu 5. října v L'Ile Rousse a končila tamtéž v sobotu. Každá ze čtyř etap byla dlouhá mezi 300 a 350 kilometry a obsahovala čtyři časovky dlouhé 15 až 30 kilometrů, na uzavřených silnicích.

Pokud pominu, že jsme si s Michalem přivstali a nedočkavě se hnali už v úterý korsickými rovinkami posetými pobřežím ze Sagone až ke Calvi na první etapu začínající bohužel ovšem až ve středu, podařilo se nám na druhý pokus dorazit na správné místo ve správném čase. Konkrétně jsme se ve čtvrtek dopoledne ocitli na D601 v La Liscii, kde startovala druhá časovka druhé etapy.

Zúčastnilo se jí okolo 160 posádek se starými vozy sahajícími od Citroenu Traction Avant ze 40-tých let po Porsche let osmdesátých. Porsche 911 by ostatně jako "plevelný" model v rámci Tour pohodlně vystačily na vlastní kategorii. Před startem se atmosféra nesla v poněkud přátelské až rodinné atmosféře. Jen co se ale posádky ocitly se svými speciály na startu časovky, šlo všechno kamarádství a francouzský šarm do škarpy a začal opravdový závod, který mnoho vozů odneslo ošklivými šrámy, jež v mnoha případech znamenaly více či méně dočasné vyřazení vozu z provozu. Přestože věk většiny pilotů povážlivě zasahoval do důchodového věku a celkem a minimálně čtvrtinu pilotů tvořily dámy, během závodu to rozhodně nebylo znát.

Na trati se kromě relativně běžných Porsche 911, která máte možnost vidět i v našich zeměpisných šířkách, objevilo i množství mnohem méně obvyklých Renaultů 5 Turbo, Alpine A110 a A310, Fordů Escort RS. Z u nás poměrně nevídaných modelů, jsme na startu časovky potkali i Lancii 037, Stratos, Audi Quattro, Citroen SM, či minimálně z mého velmi zaujatého pohledu úplný přízrak - Jaguar Mark 2 v soutěžní verzi.

Mezi časovkami se jelo v normálním provozu a každé volné odpočívadlo okupovaly teamové náklaďáky s připraveným pneumatikami a vercajkem pro opravy nejakutnějších poškození z předchozí časovky.

Před opuštěním Korsiky jsme ještě v sobotu odpoledne na pár hodin odbočili na krásnou silnici N197 a tam se jela mezi horami a pasoucími se krávami poslední časovka poslední etapy, kde už mnoho aut mělo výrazné šrámy, případně už své putování dokončovaly na přívěsu. Po projetí posledních posádek jsme se už bohužel museli rozloučit a dát si poslední časovku z N197 do Bastie na trajekt.

Doufám, že se nám příští rok podaří být ve stejném čase na stejném místě a opět se tam potkáme se všemi těmi vysloužilými plečkami jako letos. :)

Ještě na úplný závěr odkaz na oficiální stránky Tour de Corse Historique v původním znění bez titulků.

příprava na startu, aneb - 4 rohlíky, chleba, pomazánkové máslo a 5 jogurtů

Lancia 037

Srovnání výšky Lancie Stratos s Dacií Logan dává tušit, že pohled na oblékání tohoto vozu na stopadesátikilového důchodce je zážitkem, na který se nezapomíná snadno

Zde je již Stratos v plném tempu na trati

Jaguar Mk 2

Renault Alpine A110 z roku 1972

Alpine A310 z roku 1983

Citroen SM

Alfa Romeo GT Veloce Coupe 1971

Renault 5 Turbo 1981

Dále už bez popisek...

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech