logotype

Škoda 200 RS (1974)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Kosmický zjev na čs.závodních tratích v polovině sedmdesátých let

Vývoj tohoto vozu motivoval především fakt, že s motorem 1200 ccm se nedalo uspět v absolutní klasifikaci soutěží. Vůz byl vyvíjen prvotně pro rally. Na domácích tratích chtěla továrna "zatnout tipec" především Hubáčkovi s Alpinou, což se jí jak známo nepovedlo. Než se tovární konstruktéři pustili do práce, proběhla řada zkoušek a testování. Neosvědčilo se umístění motoru před zadní nápravu, neosvědčila se ani převodovka Tatra. Už tehdy se s použitím IBM computeru modelovaly situace s posunem těžiště. Samotné práce po finálním vyhodnocení zkoušek započaly v říjnu 1973 a za 7 měsíců stál první vůz na startovní čáře. Postaveny byly jen tři exempláře, jeden Š 180 a dva Š 200 RS, do 180 brzy přišel také motor 200. Jeden z vozů byl brzy přestavěn na vrchařsko okruhovou verzi a v sezoně 1975 se v něm pokusně objevil motor s hlavou 2xOHC

Škoda 200 RS vzbudila v době svého uvedení na závodní dráhy nemalý rozruch. Ve srovnání s tehdejšími zadýchanými stroji východoevropské provenience o objemu maximálně 1300 ccm působil oheň dštící pekelně rychlý prototyp nefalšované nadšení.

zdroj textu: www.foltyn.cz

Škodovka tvrdě dotírá na Porsche 911

Karoserie: Dvoudvéřové dvoumístné kupé, prototyp Motor: vzadu a pohon zadních kol, řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1997 cm³, vrtání 87 mm a zdvih 84 mm, komprese 11,0, dva dvojité karburátory Weber, výkon 120 kW (163 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 205 Nm při 5000 ot/min Převodovka: pětistupňová Hmotnost: 805 kg, Max. rychlost 200 až 210 km/h podle převodů Zrychlení 0-100km/h pod 7 s Vyrobeny: 3 kusy (2x 200RS 1x180RS)

2019  PARTAJ - Magazín o klasických autech