logotype

Alfa Romeo 6C 2500 SS Touring Villa d'Este (1948-1951)

Elegantní italská kráska

Původní Alfa Romeo 6C 2500 byla uvedena na trh již koncem třicátých let a z jejího označení lze vyčíst, že jako pohonná jednotka sloužil šestiválcovým motor o obsahu dva a půl litru. Karosérie většinou pocházely z dílen Touringu nebo od Pinin Fariny.

V roce 1939 uvedla Alfa Romeo na trh špičkový model SS (Super Sport) na o třicet centimetrů zkráceném podvozku, kde se snoubil styl s výkonem motoru vyladěném na 105k. Poté byla produkce vozů u Alfy Romeo na delší dobu přerušena Druhou světovou válkou a výroba se přeorientovala na lodní a letecké motory, a vojenská vozidla. Po válce Alfa pokračovala v předválečných modelech, ale s tím zásadním rozdílem, že již svoje vozy karosovala sama. Přesto i nadále služeb externích karosářů využívala při stavbě otevřených verzí (PininFarina) a luxusních kupé (Touring) pojmenovaných Villa d'Este po výhře ve známé Concours d'Elegance Villa d'Este.

S lehkou dvoudvéřovou karosérií stavěnou na trubkovém rámu podle pravidel Superleggera a motorem dávajícím zpočátku výkon 110k, který byl v zápětí mírně snížen na 105k kvůli nízké kvalitě paliva po válce, byla Alfa Romeo SS Villa d'Este schopna dosahovat maximální rychlosti přes 160 km/h. Disponovala nezávislým zavěšením kol, díky němuž byla velmi pohodlná a obdivuhodně ovladatelná. Její čtyřstupňová převodovka vycházela z předválečných modelů.

Celkem bylo vyrobeno pouze 25 až 30 vozů Alfa Romeo 6C 2500 ve verzi SS Touring Villa d'Este a jejich dnešní hodnota dosahuje velmi zajímavých 100 až 150-ti tisíc amerických dolarů.

 

Technické údaje: Karoserie: čtyřmístné dvoudveřové kupé s motorem vpředu Motor: řadový šestiválec DOHC o obsahu 2443 ccm, se dvěma karburátory Weber Výkon: 105k při 4800 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Náhon: na zadní kola Rozvor: 2700 mm Hmotnost: 1420 kg Maximální rychlost: 165 km/h

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech