logotype

Alpine-Renault A 310 (1971-1985)

Svébytný následovník A 110.

Alpine A310 uvedené na ženevském autosalonu v roce 1971 se zpočátku dostalo chladného přijetí. Auto, které ve srovnání s předchozí krásnou A110 vyhlíželo poněkud neforemně nikoho příliš nenadchlo ani svým ne zrovna závodním motorem z Renaultu 16 TX.

Změna na vidlicový šestiválec o objemu 2,6 l s rozvodem OHC přes vačkový hřídel v hlavě pro každou řadu válců tento vůz naprosto přetvořila. Jeho výkon 110, 3 kW umožňoval dosažení rychlosti 225 km/h při výtečné akceleraci.

Při motoru umístěném vzadu a zhotoveném ze slitiny lehlých kovů se stal velký přední převis žádoucím. Aby se čelilo tendencím k převrhnutí, pokládali technici za účelné dát Alpine širší ráfky na zadní kola (205/70 na rozdíl od 185/70 na předních kolech) V krajních případech mohla A 310, stejně jako Porsche 911, především nezkušeným řidičům připravit nejednu horkou chvilku. Normálně však byly jízdní vlastnosti tohoto vozidla dobré a umožňovaly dosahovat vysokých rychlostí při průjezdu zatáček. Luxusní karoserie z plastů laminovaných skleněnými vlákny ovšem nebezpečně reagovala na boční vítr.¨

původní model s přední maskou alá Citroen SM

existovaly i jisté pokusy navázat na úspěch A 110 v soutěžním sportu..

setkání s dalším exotem - DMC 12

 

Technické údaje: Karoserie: kupé 2+2 z plastu laminovaného skleněnými vlákny, trubkový rám Motor: vidlicový šestiválec o objemu 2664 ccm uložený vzadu Výkon: 110,3 kW při 6 000 ot./min. Převodovka: přímo řazená pětistupňová, zadní náhon Brzdy: kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 225 km/h Zrychlení 0-100 km/h: za 7,8 s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech