logotype

Aston Martin DB6 (1965-1970)

Stylové a nákladné GT

Aston Martin DB6 Mk1

Aston Martin DB6 byl posledním hlavním modelem řady odstartované typem DB4. Představen byl na londýnské Motor Show v roce 1965.

Oproti předchozímu modelu DB5 byl o 10cm prodloužen rozvor a dostal vyšší střechu, čímž se zvětšil prostor nad hlavou a pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. K dalším změnám patřilo napříměnější přední okno, nová zadní světla a dělené přední i zadní nárazníky. Volitelně bylo možno nyní objednat klimatizaci a posilovač řízení. Automatickou převodovku bylo možno objednat bez příplatku. Nejvíce viditelnou změnou byla seseknutá Kammova záď, díky níž se oproti DB5 zvýšila stabilita při vysokých rychlostech a snížil se aerodynamický odpor. Na druhou stranu oproti předchozímu modelu ztratil trochu z vyváženého vzhledu.

Současně s uzavřenám modelem přišla na trh i otevřená verze Volante.

Motor zůstal prakticky nezměněn a v základní verzi se třemi karburátory SU dával 282k. Verze Vantage se třemi karburátory Weber disponovala pak výkonem 325k.

V červenci 1969 přišla na trh upravená verze DB6 Mk2, která byla labutí písní linii DB4. Mk2 využívala v zájmu snížení nákladů společné díly s modelem DBS (kola, pneumatiky, nápravy, sedadla atd.). Širší pneumatiky si vyžádaly rozšíření lemů blatníků okolo kol.

Poslední DB6-ky byly vyrobeny v prosinci 1970 a prodány v průběhu roku 1971. Dohromady bylo vyrobeno 1750 vozů Mk1 a Mk2 a DB6 se tak stal nejúspěšnějším modelem od DB4.

Aston Martin DB6 Mk1

Aston Martin DB6 Mk1

Aston Martin DB6 Mk1

Aston Martin DB6 Mk1

Aston Martin DB6 Volante Mk1

Aston Martin DB6 Mk2 s rozšířenými lemy blatníků

Aston Martin DB6 Mk2

Pohled pod kapotu na dvouvačkový řadový šestiválec Vantage se třemi karburátory Weber

 


Technické údaje: Aston Martin DB6 Vantage - Karoserie: čtyřmístné dvoudveřové kupé s motorem vpředu Motor: řadový šestiválec DOHC o obsahu 3995 ccm, se třemi karburátory Weber Výkon: 325k při 5750 ot/min Točívý moment: 400Nm při 4500 ot/min Převodovka: manuální pětistupňová nebo automatická Brzdy: kotoučové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 4623 x 1676 x 1321 mm Rozvor: 2586 mm Hmotnost: 1550 kg Maximální rychlost: 242 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 8,4s Čtvrt míle: 16,4s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech