logotype

Aston Martin DBS V8 (1969-1989)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Služební vozidlo (to vlevo) Jamese Bonda - Aston Martin V8

Vpravo pak můžete vidět jiný sportovní vůz ze země vodky. Ale o tomto úspěšném modelu zase jindy. :o)

Majitel firmy - David Brown se s novým modelem DBS V8 snažil dostat Aston Martin do nejvyšší třídy vozů GT. Místo původního řadového šestiválce k tomu použil výkonný osmiválec V8. Aston Martin DBS byl poprvé představen v roce 1967, ale ještě další dva roky si musel počkat na nový motor, na který byl konstruován a jež z něj dělal jedno z nejrychlejších plnohodnotných čtyřmístných GT. S tímto výkonným motorem bylo DBS schopno překonat hranici 160 mil za hodinu (256 km/h).

Aston Martin DBS V8 z první série

Ani to bohužel nestačilo na to, aby se Aston Martin stal ziskovým a v roce 1972 se David Brown rozhodl prodat firmu společnosti Company Developments. V té době byla upravena maska DBS do podoby, ve které vydržela ve výrobě dalších 17 let.

Prodeje žíznivého GT byly krutě zasaženy ropnou krizí, takže i společnost Company Developments si okusila finanční problémy a koncem roku 1974 se ocitla pod nucenou správou. Aston Martin, který do té doby prakticky nikdy nevydělával, v podstatě zmizel z trhu. Po převzetí konzorciem byla v roce 1975 výroba plně obnovena.

Kromě Aston Martin V8 byla od roku 1977 vyráběna i verze V8 Vantage se zvýšeným výkonem motoru, změněnou maskou, kapotou a vybaveným zadním spoilerem.

I AM V8 si pak zahrál ve filmu s Jamesem Bondem, konkrétně v roce 1987 v "The Living Daylights". Jednalo se o soukromý vůz prezidenta Aston Martinu - Victora Gauntleta - jež byl i bez úprav pana Q poněkud speciální a byl vybaven motorem Vantage ještě před tím, než se tato pohonná jednotka dostala do sériové výroby.

 

Technické údaje: Karoserie: čtyřmístné třídveřové kupé Motor: osmiválec DOHC V8 5341 ccm s mechanickým vstřikováním nebo čtyřmi dvojitými karburátory Weber Výkon: 280 až 320k podle typu motoru či emisních limitů / Vantage 380 až 430k Maximální rychlost: přes 256 km/h / Vantage 272 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 5,9 s / Vantage 5,2 s

2019  PARTAJ - Magazín o klasických autech