logotype

BMW CSi coupe (1976-1989)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Bavorský expres

BMW 635 CSi

První modely šestkové řady BMW, kterými byly 630CS a 633CSi měly řadové šestiválce s rozvodem OHC a obsahem 2986 respektive 3210 ccm a začaly se vyrábět v dubnu 1976. Model 630CS byl vybaven karburátory Solex 4A1, zatímco všechny ostatní modely měly vstřikování.

V roce 1978 doplnil řadu ještě model 635CSi se zvětšeným objemem motoru na 3,5l, v roce 1979 628CSi s motorem 2,8l a nakonec v roce 1987 se do výroby dostal ještě model M6 se zvýšeným výkonem na 286k.

Celkem bylo vyrobeno 86400 vozů řady CSi coupe.

BMW 635 CSi

BMW 635 CSi

BMW 635 CSi

 

BMW 635 CSi

BMW 635 CSi

BMW 635 CSi

Na následujících dvou obrázcích je v pořadí šesté BMW z patnáctikusové řady Art, která vznikla na popud francouzského dražitele umění a závodníka v jedné osobě - Herve Poulaina. Prvními vozy byly v roce 1975 BMW 3.0 CSL a malovali je Frank Stella, Roy Lichtenstein a Andy Warhol.
Toto BMW maloval Robert Rauschenberg a byly u něj použity fotografické metody k přenosu obrázků na karoserii. Rauschenbergovo BMW si odbylo svou premiéru v roze 1986 na Park Avenue v New Yorku a v Evropě v Berlíně o dva roky později.

 

Technické údaje: BMW 635 CSi - Motor: řadový šestiválec OHC o obsahu 3453 ccm se vstřikováním Převodovka: čtyřstupňová manuální nebo třístupňová automatická Výkon: 218k při 5200 ot/min Točivý moment: 310 Nm Maximální rychlost: 230 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 7,8s Čtvrt míle: 15,7s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech