logotype

Chevrolet Corvette C2 Sting Ray (1963-1967)

Sex on wheels

Sedmilitrový Chevrolet Corvette Sting Ray z roku 1967

V pořadí druhou generaci Corvetty, tentokrát pod označením Sting Ray, navrhl Larry Shinoda pod vedením Billa Mitchella a vyráběla se v letech 1963 až 1967. Vedení GM původně v jednu chvíli zcela vážně uvažovalo u Corvetty o přidání druhé řady sedadel a jen náhoda, kdy se údajně ředitel firmy zasekl na zadním minisedadle, tomu chtěla, že byl čtyřmístný návrh definitivně smeten ze stolu a Corvette nakonec zůstala dvoumístná.

Corvette Sting Ray dostala nový podvozek s žebřinovým rámem a nezávislým zavěšením kol i na zadní nápravě. Vzhled byl oproti předchozí generaci výrazně přepracován, téměř postrádal jakékoliv v té době nepostradatelné ozdobné prvky a na předku kapoty se usídlila vyklápěcí světla. Kromě otevřené verze se v nabídce objevila i nádherná verze coupé se svisle rozděleným zadním oknem. Vcelku trefně o ní Alain de Cadenet v díle věnovaném historii Corvetty ze seriálu Victory by Design řekl: "Wow, this thing is like sex on wheels!". Pod kapotou se ukrývaly vidlicové osmiválce o objemu 5,4l (327 ci) s karburátory nebo vstřikováním a výkony od 250 do 370k, které tak z ní s ohledem na její velikost a nízkou hmotnost činily skutečné žihadlo.

Rozdělené zadní okno se kvůli špatnému výhledu dozadu nesetkalo ve své době u zákazníků s přehnaným pochopením a od roku 1964 se tedy v GM rozhodli nahradit jej jednodílným. Vzhledem k nízkému počtu vyrobených vozů s děleným oknem se však postupem času stala původní varianta velmi vyhledávanou a ceněnou.

V roce 1965 se Sting Ray začal dodávat s koutoučovými brzdami na všech kolech, bočními výfuky vedenými pod prahy a ukončenými před zadními koly. Kromě toho se v nabídce objevily i 6,5 litrové (396 ci) osmiválce o výkonu 425k, které z pod kapoty postupně vytlačily menší, ale dražší motory se vstřikováním. Aby to nebylo málo, od roce 1967 se začaly dodávat místo 6,5l jednotek sedmilitrové (427 ci) v různých výkonových verzích s oficiálně udávaným výkonem až 430k. U nejvyšších verzí byla však tato hodnota citelně podhodnocena a skutečně dosahovaný výkon se pohyboval zhruba kolem 550k.

Chevrolet Corvette Sting Ray z roku 1963, s děleným zadním oknem

Model 1967

 

Technické údaje: Karoserie: sklolaminátová, dvoumístné dvoudveřové kupé nebo kabrio s motorem vpředu Motor: vidlicový osmiválec s obsahem 5,4 - 7l Výkon: 250 - 550k Převodovka: manuální čtyřstupňová nebo třístupňový automat Powerglide Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 4450 x 1768 x 1265mm Rozvor: 2490 mm Hmotnost: podle verze - zhruba 1300 - 1400 kg Zrychlení 0 - 100 km/h: 7l - 5,5s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech