logotype

Datsun 260Z (1974-1978)

Emisními limity vyvovalaná evoluce japonského sportovce

Datsun 260Z 2+2 - Michalův příspěvek do sbírky Partaje :)

Nissan Datsun 260 Z spatřil světlo světa v roce 1973 na Tokijském autosalonu. Nový typ měl objem motoru zvětšený na 2565 ccm. Bylo to z důvodu přísných emisních podmínek v USA, které snižovaly výkon motoru. S příchodem modelu 260 Z se začal Datsun vyrábět také ve čtyřmístném provedení. Tímto si Datsun získává celou řadu nových zákazníků.

 

Typ s označením 260 Z 2+2 se na trh dostává počátkem roku 1974. Typ 2+2 byl těžší než dvousedadlový, tím pádem pomalejší. Díky větší délce však lépe seděl na silnici. Další z mála změn byla převodovka. Ta dostává standardně pátý stupeň a jiné zpřevodování. Díky tomu se 260 Z stal pohodlnějším společníkem na cestování po dálnicích.

 

Dvousedadlová 260 Z byla o 57 kg těžší než 240 Z, ale větší motor tento handicap bez problémů odstranil. Oproti Datsunu 240 Z má 260 Z jiný tvar zadních svítilen, což bývá jedním z mála poznávacích znaků. Dalším ale méně výrazným je interiér. Od roku 1977 se začal vyrábět se sedadly s látkovou střední částí.

Stejně tak jako u 240 Z se i 260 vyráběla ve verzi pro Evropu i USA s několika málo odlišnostmi. Model pro USA měl dost výrazně prodloužené nárazníky kvůli přísnějším bezpečnostním předpisům.

Blinkry se pro americkou verzí montovaly pod nárazníky a zároveň fungovaly jako poziční světla. Dále měly boční lišty pod klikami, jiné paraboly světel, celočervená zadní světla. Také nebyl montován přední a zadní spoiler.

Datsun 260 Z se vyráběl pro Evropu do roku 1978. Pro Ameriku se od konce roku 1975 začal vyrábět typ 280 Z což byl model s karoserií 260 Z, ale motorem 280 ZX. V roce 1978 oba typy nahradil model 280 ZX.

Datsun 260Z 2+2

Datsun 260Z 2+2

Datsun 260Z

Datsun 260Z - americká verze s blinkry pod nárazníkem



Na četná naléhání nejmenovaného kolegy ještě přidávám snímky jeho vozu:

 

 

 

Text článku byl převzat s laskavým svolením autorů z webu datsun.cz.

 

Poznámka: Motor: řadový šestiválec typ L26 OHC o obsahu 2565 ccm se dvěma karburátory Hitachi HMB 46 W Výkon: 161k při 5600 ot/min (americký přiškrcený model 139k) Převodovka: čtyřstupňová nebo pětistupňová manuální nebo třístupňová automatická Náhon: na zadní kola Brzdy: vpředu kotoučové / vzadu bubnové Maximální rychlost: 203 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech