logotype

Ferrari 250 GT Berlinetta SWB (1959-1962)

Ušlechtilá kráska se závodním rodokmenem

Ferrari 250 GT Berlinetta byla představena v roce 1959 na pařížském autosalonu i ve zkrácené verzi SWB (short wheelbase) s rozvorem 240cm, jejíž ladnou a neagresivní karosérii navrhl Pinin Farina.

Ve 4,43m dlouhé a téměř 2 metry široké karosérii na trubkovém rámu byl podélně osazen přepracovaný třílitrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 280k.

Z celkem 167 vyrobených, bylo 74 vozů určeno pro soutěže a vybaveno karosérií z lehkých slitin očištěnou o zbytečnou zátěž jako třeba nárazníky. Závodní typy, které hned v roce 1960 dosáhly výrazných úspěchů v soutěžích Le Mans a Sebringu, byly o 91kg lehčí než "obyčejné" modely s ocelovou karoséri.

Model 250 GT SWB vynikal skvělou vyvážeností jízdních vlastností, výjimečným držením stopy, skvělým brzdným efektem a byl ztělesněním představy Enza Ferrariho o přijatelně nákladném voze, s nímž může klient v týdnu jezdit po silnici a o víkendech úspěšně soutěžit na okruzích.

Dnešní hodnota tohoto krásného závodního modelu se pohybuje mezi pěknými 25-ti až 100 miliony korun, podle varianty a historie konkrétního kusu.

 

Technické údaje: Karosérie: dvoumístné kupé s motorem vpředu - vyrobena z lehkých slitin a oceli na trubkovém rámu Motor: vidlicový dvanáctiválec SOHC o obsahu 2953ccm, se třemi karburátory Weber 36 DCZ/3 Výkon: 280k při 7000 ot/min Náhon: na zadní kola Převodovka: čtyřstupňová manuální Brzdy: bubnové na všech kolech Maximální rychlost: 237 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 6,6s

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech