logotype

Fiat 124 spider (1966 - 1985)

tak trochu jiný žigulík..

Verze 124 SportSpider byla představena v Turíně v roce 1966. Jeho karoserii na zkráceném podvozku sedanu navrhl Pininfarina. Konečnou montáž zajišťoval Fiat. První série AS byly osazeny motorem 1438ccm (90hp), standardem byla pětistupňová převodovka. Koncem roku 1968 bylo stejně jako u 124ST použito nového zavěšení zadní nápravy.

Druhá série - BS byla představena v roce 1969. Standardem se stal model s motorem 1438cm s mnoha vylepšeními jako např. novým osvětlením a přepracovanými brzdami. Brzy poté byl představen motor 1608ccm (110hp) pocházející ze 125, osazený dvojitým karburátorem Weber.

V roce 1972 přišla na trh třetí generace - CS. Byla osazována pohonnými jednotkami 1592ccm (108hp), resp. 1756ccm (118hp). Přestože došlo oproti agregátům B-serie k mírnému nárůstu výkonu, nebyly nové jednotky příliš oblíbené kvůli montáži pouze jednoho karburátoru. CS byla poslední verzí, která se prodávala v Evropě. Po roce 1974 pokračoval prodej v Severní Americe, avšak výkon motoru byl kvůli emisním limitům zredukován na 93hp a od roku 1976 na 87hp. Výroba pokračovala až do roku 1985. Některé typy byly dováženy do Evropy pod názvem Pininfarina Spider Europa. Z několika agregátů osazovaných letech 1974-1985 stojí za zmínku např. přeplñovný dvoulitr 1995ccm (135bhp). Do roku 1985, kdy byla výroba ukončena, našlo svého majitele 198.000 Spiderů. Z toho přes 170.000 v Severní Americe.

text převzat z fiaťácké encyklopedie Fiat Mysteria

 

 

 

 

Zde několikrát ve verzi CSA Abarth Rallye

 

tady se ten žigul nezapře..

a snímek plný pohody a Krymského slunce

 

Technické údaje: Karoserie: dvoumístný spider Bertone Motor: řadový čtyřválec, zdvihový objem 1 608 ccm Převodovka: ruční pětistupňová Brzdy: vpředu kotouče, vzadu bubny Maximální rychlost: 185 km/h Zrychlení 0 - 100 km/h za 11,2 s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech