logotype

Honda S 800 (1965-1970)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Žebřiňákový rám opatřený vysokootáčkovým motocylovým motorem

Typ Honda S800 lze považovat za vyvrcholení sériové výroby malých sportovních vozů, jejichž technika profitovala z dlouholetých zkušeností hondy v oblasti motocyklů. Tento model však vykazoval téměř protikladné prvky: proti cenově nákladnému motoru o objemu 791 ccm, který dosahoval velmi vysokého počtu otáček (až 11.000!), tu byla typická velmi těžká a již zastaralá karoserie se samostatným rámem ovlivněná zpátečnickou anglickou školou. Tento rám přidal své k celkové hmotnosti 700 kg, která byla pro auto tak skromné velikosti značně vysoká. Tento handicap téměř negoval přednosti technicky velmi progresivního pohonu a nepatrné velikosti ostatních mechanických součástí.

cabrio..

..a kupé

takto vysoko ocejchovaný otáčkoměr nebývá u vozů této veliosti příliš častým jevem

Technické údaje: Karoserie: dvousedadlový kabriolet nebo kupé Motor: řadový čtyřválec DOHC o objemu 791 ccm, nejvyšší výkon 51 kW při 8 000 ot./min.! Čtyřstupňová převodovka Brzdy: vzadu bubnové, vpředu kotoučové Maximální rychlost: 151 km/h Zrychlení 0-100km/h za 13,5 s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech