Maserati Bora (1971-1979)
Supersport od Maserati.
Tento vůz z roku 1971 byl první model Maserati, který měl motor před zadní nápravou. Jako již u řady jiných italských superaut, byl i agresivní styl Bory navržen Giorgettem Giugiarem. Motor tohoto modelu, mezitím ověřený vidlicový osmiválec Maserati o obejmu 4 719 ccm a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, byl vmontován podélně. Aby si získal prostor pro hnací poloosy, umístila se jednotka pružiny tlumiče zadního zavěšení nad horním ramenem.
Bora byla opravdové supeauto, které mohlo zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,9 s, ovšem bylo také nehezky drahé a přirozně velmi žíznivé. Proto v roce 1972 Maserati uvedl Meraka, který se svému většímu bratru z hlediska techniky rovnal, avšak měl menší a proto úspornější vidlicový šestiválcový motor. Bora byla v roce 1980 vzata z výroby a definitivně tak uvolnila cestu tomuto svému slabšímu, ale prodejnějšímu sourozenci. (jsou si totiž k nerozeznání podobní:)
výmluvná SPZ...
Technické údaje: Karoserie: Dvoudvéřové dvoumístné kupé Ital Design Motor: uprostřed uložený vidlicový osmiválec V8 s rozvodem DOHC a objemem 4719 cm³, vrtání 94 mm a zdvih 85 mm, komprese 8,7, výkon 243 kW (330 koní) při 5000 ot/min Náhon: na zadní kola Převodovka: pětistupňová Hmotnost 1425 kg Maximální rychlost 280 km/h Zrychlení z 0 na 100km/h za 6,5 s.