logotype

Mazda RX-7 Savanna (1978-1985)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Japonská sportovní legenda s rotačkou

Mazda u zcela nová generace modelu Savanna s kódovým označením RX-7 využila zkušenosti posbírané během deseti let výroby rotačních motorů (Wankel), u kterých se jí narozdíl od evropských konkurentů podařilo zvládnout vývoj i výrobu.

Mazda Savanna RX-7 bylo hezké 2+2 místné kupé s motorem umístěným za přední nápravou, jež se vyznačoval hladkým chodem a dostatkem síly. Aerodynamika karoserie byla zdůrazněna vyklápěcími světly vzbuzujícími dojem rychlosti tohoto kompaktního sportovního kupé. To vše zapůsobilo skvěle především na americkém trhu, kde hned v roce 1978 byl o ni zájem tak velký, že 4000 měsíčně dovážených vozů neuspokojovalo poptávku a seznamy potenciálních kupujících se prodlužovaly. V jedné chvíli se vozy dokonce přeplácely na černém trhu až o 3000 dolarů.

Výkon původního motoru byl v roce 1981 zvýšen ze 100k na 115k, vůz byl odlehčen a všechna kola dostala kotoučové brzdy. V roce 1983 se objevila ještě výkonnější verze s přeplňovanám motorem o výkonu 165k s nímž Savanna dosahovala maximální rychlosti 220 km/h.

 

Technické údaje: Motor: rotační motor Wankel o obsahu 2 x 573 ccm Výkon: 115k při 6000 ot/min Hmotnost: 1024 kg Převodovka: manuální pětistupňová nebo automatická třístupňová Brzdy: přední kotoučové a zadní bubnové, od roku 1980 kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 201 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 8,8s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech