logotype

Mazda RX-3 Coupé (1971-1977)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Další z řady čertovských rotaček.

 

Sportovně střižená Mazda RX-3 debutovala pod svým druhým názvem Savanna na tokijském autosalonu v roce 1971, a to jako sedan, kombi nebo kupé. Vůz byl osazován rotačním motorem typu 10A (později 12A), který mu spolu s klasickou konstrukcí karoserie poskytoval skvělé jízdní vlastnosti za všech okolností. Tyto vlastnosti se staly základem úspěšného působení RX-3 v motoristickém sportu. Zákazníci si pro svůj vůz mohli zvolit jednu ze tří úrovní továrního sportovního kitu, zlepšujícího už beztak výborné jízdní vlastnosti auta. Od roku 1972 byla vedle standartního pětistupňového manuálu k dostání rovněž čtyřstupňová automatika. Od modelového roku 1975 byla standartně montována nová rotační jednotka REAPS-5, která měla až o 40% nižší spotřebu než dosavadní motory a výrazně sníženou produkci výfukových plynů. Výsledkem bylo neobyčejně rychlé auto s přijatelnou spotřebou a na svou dobu velmi nízkými emisemi.

   

   

dragster RX-3

   

originální Mazda prospekt

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřové kupé 2+3 Motor (12A): dvoukomorový Wankel, objem komor 2 x 573 ccm, max. výkon 120 k při 5 600 ot./min. Převodovka: pětistupňová manuální nebo čtyřstupňová automatická, zadní náhon Brzdy: vpředu kotouče, vzadu bubny Maximální rychlost: 190 km/h (170 s automatem)

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech