logotype

MGC (1967-1969)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Angličák s krátkou čarou života

Nový MGC představený v roce 1967 vycházel z MGB a byl zamýšlen jako náhrada za zastarávající Austin-Healey 3000vyráběný stejně jako MGB a Triumph TR pod křídly British Leyland group.

Zatímco karosérie byla v podstatě shodná s MGB, poháněn byl mnohem výkonnějším řadovým šestiválcem OHV o obsahu 3l. Ten byl o 25kg težší a mnohem delší než čtyřválec výchozího MGB, což zapříčinilo příliš velké zatížení přední nápravy a byla tak narušena precizní vyváženost původního vozu. Z vnějšku se MGC odlišoval patnáctipalcovými koly a boulí na kapotě, jíž si vyžádala vyšší stavba motoru a rozměrnější chladič. Kvůli motoru muselo být pozměněno i přední odpružení, zatímco zadní náprava byla pouze zesílena kvůli přenosu většího výkonu na vozovku.

Od počátku výroby byl nabízen ve dvou karosářských variantách - otevřený roadster a dvoudvéřové kupé označené GT. Přestože byl MGC dostatečně rychlý a dosahoval maximální rychlosti přes 190 km/h, díky své příliš velké podobnosti s MGB, diskutabilní ovladatelnosti a vzhledem k obsahu motoru nemastnému neslanému zrychlení, nebyl přijat odbornou veřejností moc kladně.

Přestože to se špatnou ovladatelností MGC ani zdaleka nebylo tak zlé, jak novináři psali, špatné ohlasy bohatě stačily na to, aby váznul odbyt vozu, jenž měl původně nejlepší předpoklady navázat na úspěch MGB, oproti němuž nabízel mnohem více muziky za téměř stejnou cenu. Vedení British Leyland group se nakonec rozhodlo stáhnout MGC po dvou letech z prodeje a upřednostit konkurenci z vlastní stáje - Triumph TR6.

Celkem bylo vyrobeno 4544 roadsterů a 4458 GT.

MGC GT

MGC Roadster

MGC GT

 

Vidíš ty vorvaně, drahá? Ten levý mi sežral harpunu.


Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové kupé / roadster s motorem vpředu Motor: řadový šestiválec o obsahu 2912 ccm, se dvěmi karburátory SU HS6 Výkon: 147k při 5250 ot/min Točivý moment: 230Nm při 3400 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová nebo automatická třístupňová Brzdy: přední kotoučové / zadní bubnové Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 3893 x 1524 x 1276 mm Rozvor: 2311 mm Maximální rychlost: 193 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10s Čtvrt míle: 17,7s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech