logotype

MGB (1962-1981)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

sportovní kupé / roadster

MGB GT

První MGB, který se objevil na trhu v roce 1962 byl roadster. I když sdílel mnoho dílů s obyčejnými vozy jako BMC Farina a van Sherpa, dosáhl obrosvského úspěchu díky nízké pořizovací ceně, provozním nákladům, hezkému vzhledu.

Oproti MGA, které ve výrobním programu MG nahradil, měl také výhodu v tom, že měl stahovací okna, snadno shrnovací střechu a prostorný interiér, dobře se řídil a v neposlední řadě měl živý motor s výkonem 94k.

V roce 1965 se pod názvem MGB GT objevila i verze 2+2 místné kupé se splývavou zádí.

V roce 1967 byla se začala vyrábět inovovaná verze Mk.II s plně synchronizovanou převodovkou, pětkrát uloženou klikovou hřídelí a lepší zadní nápravou.

V sedmdesátých letech se po totálním neúspěchu modelu MGC začala prodávat ještě verze MGB s vidlicovým osmiválcem Rover o obsahu 3,5l s výkonem 137k, který dokázal vůz katapultovat až na 225 km/h.

V roce 1974 se kvůli americkým bezpečnostním předpisům muselo přistoupit k další inovaci, kdy se musela snížit výška vozu kvůli pozici světel a standardní součástí vozu se staly ohavné plastové nárazníky (viz poslední obrázek dole). Z kráska se tak přes noc proměnila ve zvíře.

V roce 1976 došlo ještě k další revizi, jejímž účelem bylo zlepšení ovladatelnosti vozu a zlepšení interiéru. Ani to nakonec nestačilo a ve Spojených Státech MGB svůj boj zcela prohrál ve prospěch Datsunu 260Z. Britští zákazníci jej přesto udrželi ve výrobě ještě dalších 5 let.

Z dobu produkce bylo vyrobeno celkem 513 272 těchto vozů.

MGB GT V8

Jakpak to vlastně funguje?

MGB Roadster

První na trhu. A zase o krok napřed. Bude to stačit? ;)

Modernizované kupé s ohavnými mohutnými plastovými nárazníky, které byly montovány kvůli bezpečnostní legislativě.


Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřové kupé / roadster Motor: řadový čtyřválec 1789 ccm se dvěma karburátory SU (pro USA jedním Zentih-Stromberg), vrtání 80,26 mm a zdvih 88,90 mm / později i vidlicový osmiválec Rover o obsahu 3532 ccm Výkon: 94 k při 5500 ot/min Převodovka: čtyřstupňová manuální Maximální rychlost: 165 km/h Zrychlení z 0 na 100km/h: 12,2 s.

2019  PARTAJ - Magazín o klasických autech