logotype

Porsche 914 (1969-1975)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Nepříliš vydařený pokus o návrat k lidovému sporťáku.

Koncem šedesátých let se Porsche opět spojil se závody Volkswagen. V rámci této spolupráce vznikl podivný model Porsche 914 - sportovní vůz s motorem před zadní nápravou.

V roce 1969 byl vůz představen na Frankfurtském autosalónu. Zákazníci mohli vybírat mezi dvěma variantami: čtyřválcovým motorem Volkswagen typu boxer a šestiválcem Porsche série 911. Cenově výhodnější verze měla být distribuována pod značkou Volkswagen, šestiválcové modely pak pod firemním označením Porsche. Ačkoliv model 914 byl vybaven technicky vyzrálým šestiválcovým motorem, nebyl uznán jako "pravý" Porsche, a ani karoserie sériových modelů nevyvolala v žádném případě nadšení. Prodejní čísla byla tak nízká, že po roce 1975 zůstala na programu pouze verze VW, která se nabízela se zdvihovým objemem 1 756 a 1 971 ccm. Nutno dodat, že 914 zaznamenal jistý omezený úspěch zejména v USA.

vpravdě "sockovatý" interiér, na snímku ještě umocněný stavem před rekonstrukcí..

s pýchou firmy přelomu 60. a 70. let - Porsche 917, snímek je ze slavného okruhu ve Spa-Francorchamps

v plném tempu na trati kdesi na anglickém venkově

Poznámka redakce: Neumím si pomoct, ale to auto je naživo všechno, jenom ne ošklivé. Navíc je neuvěřitelně obratné a rychlé v zatáčkovitém terénu. Má jen prostě smůlu, že mu chybí určitá dávka fotogeničnosti.


Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřový dvoumístný vůz typu targa Motor: plochý šestiválec typu boxer uložený před zadní nápravou, zdvihový objem 1 991 ccm, výkon 81 kW Převodovka: pětistupňová mechanická Brzdy: kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 206 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech