logotype

Porsche 924/944/968 (1976-1994)

Úspěšnější následníci Porsche 914.

Porsche 924 představené v roce 1976, bylo po nezdaru modelu 914 druhým pokusem Porsche vyrobit cenově výhodný sportovní vůz. Oproti němu měl o poznání líbivější karoserii a motor umístěný konvenčněji vpředu.

Jako pohon sloužil čtyřválec o objemu 2,0 litru s vačkovým hřídelem v hlavě, který se nacházel rovněž v modelu Audi 100. Porsche jen zvýšil výkon na 92 kW. Tím dosáhlo elegantní kupé maximální rychlosti 210 km/h. V roce 1981 došlo k přepracování a byla představena verze 924 Turbo. Motor byl přeplňovaný turbodmychadlem a měl zvětšený výkon na 154 koní a dosahoval rychlosti 230 km/h. Ale i model 924 postihl podobný osud jako 914 - nebyl shledán pravým Porschem. Dojem byl předem zkažen a také vnitřní výbava se součástmi VW-Audi vzbuzovala u sportovních puritánů kategorický odpor. 

Porsche zareagoval a v roce 1981 představil model 944, vůz se širšími blatníky a vlastním čtyřválcem Porsche o objemu 2,5 l a výkonu 120 kW. Následovaly motory o objemu 2,7 a 3,0 litru a model 944 Carrera s přeplňovaným motorem.

Roku 1991 byl model 944 nahrazen typem 968, navenek rozeznatelným podle nových reflektorů, pocházejících z většího typu 968. Měl největší čtyřválcový motor o objemu 3l, výkon 176,5 kW, model Turbo S pak výkon 224 kW.

924 turbo

944

praktické kombi 944:)


968

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové kupé 2+2 Motor (924): čtyřválec Audi 1984 ccm, výkon 92 kW Převodovka: čtyřistupňová umístěná vzadu (transaxle), zadní náhon Brzdy: kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 210 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech