logotype

Porsche 356 B (1959-1963)

Zakladatel koncepce klasických Porsche.

Když v roce 1948 Ferry Porsche začínal uvažovat o 356, topilo se Německo v poválečné depresi, omezeno ekonomickými sankcemi a toužící vrátit se zase na závodní tratě.

Společnost Porsche přesídlila do Rakouska, kde Ferry Porsche začal spolupracovat s Rakušanem Irwinem Kommedou na designu karoserie vznikajícího 356. Vůz vycházel ze slavného předválečného Volkswagenu, navrženého Ferryho otcem Ferdinandem. Se vzduchem chlazeným motorem typu boxer a kyvadlovým pružením zadní nápravy byl 356 v podsatě hodně vylepšeným VW s aerodynamickou karoserií.První exempláře této řady vyjely z výrobní linky v roce 1950 a během dalších 16 let následovaly série postupně vylepšovaných modelů.

S typem 356 A z roku 1956 se objevil také motor o objemu 1600 ccm, čímž si mimo jiné získal větší šance prosadit se na náročném americkém trhu. Řada 356B z roku 1959 měla již pramálo společného se svým dávným předobazem VW Brouk a pokračovala v záměru továrny nabídnout svým zákazníkům něco výjimečného. ?ebrované hliníkové brzdové bubny a zlepšená synchronizace převodovky dělaly velmi dobrý dojem, zdaleka však nebyly tak významné jako nový motor Super 90.

Od roku 1964 se produkce rapidně zvedla, několikanásobně převýšila hodnoty z minulých deseti let a navíc se právě zrodil známý typ 911. Porsche 356 mu výborně připravil půdu a odešel s nebývalou ctí. Zákazníci si zvykli na německou technickou důkladnost.

cabrio

kupé

 

 

výfuky byly vyvedeny nenápadně skrz zadní nárazníky

záď verze Super 90

vkusný interiér

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřové čtyřmístné kupé nebo cabriolet Motor: čtyřválcový vzduchem chlazený "boxer" s visutými ventily o objemu 1 582 ccm, max. výkon 54,4 kW při 5 200ot./min., točivý moment 117 N.m. při 4 200 ot./min. Převodovka: čtyřstupňová Brzdy: bibnové na všech kolech Maximální rychlost: 172-5 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,6 s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech