logotype

Studebaker Avanti (1963-1964)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Pozoruhodný americký pokus o avantgardu

Uprostřed roku 1962 oznámil Studebaker premiéru automobilu Avanti, modelu, který měl svým novým image zlepšit kritickou situaci podniku. Raymond Loewy vyvinul skutečně velmi originální sportovní kupé s nápadně hranatým čelem. Avanti představoval vyváženou kombinaci jízdního výkonu a  pasivní bezpečnosti, což bylo u amerických automobilů doposud značně neobvyklé. Měl například čalouněnou přístrojovou desku se zapuštěnými přístroji. Byla osvětlována malými červenými lampičkami, které měly ulehčit přizpůsobování očí řidiče při jízdě za tmy. Do karoserie ze skleněných vláken byl zapuštěn robustní ochranný oblouk, který měl v případě nehody zabránit zborcení střechy při převrácení vozu.

Když se v roce 1965 nevyhnutelně přiblížil konec firmy Studebaker, získal Nathan Altman, který se v South Bendu jako zástupce firmy staral o odbyt vozů Avanti, výrobní práva a začal ve staré pobočce Studebakera s výrobou poněkud pozměněného modelu Avanti II. Přestože firma Avanti Motor Corporation změnila v roce 1982 majitele, vyrábí se Avanti II v  malých počtech dodnes.

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové čtyřmístné kupé od Raye Loewyho Motor (R1): vidlicový osmiválec OHV o objemu 4 735 ccm, největší výkon 177 kW při 4 500 ot./min. největší točivý moment 415 N.m. při 3 000 ot./min. Převodovka: čtyřstupňová mechanická nebo třístupňová automatická, zadní náhon Maximální rychlost: 193 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5s Vyrobeno: 4643 ks

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech