logotype

Toyota Celica I (1970-1977)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Japonský mustang

V Evropě velmi vzácná Celica 2000GT Liftback. Tato parkuje dokonce v Čechách.

Toyota Celica byla ve představena v roce 1970 na autosalonu v Tokiju. Podvozek pocházel z rodinného sedanu Carina a byť měla Celica sportovně střiženou dvoudveřovou karoserii, nebyla navrhována pro rychlost. Za nejdůležitější byla považována hladká jízda, spolehlivost a komfort. Přední zavěšení obsahovalo vzpěry McPherson s vinutými pružinami a stabilizátorem. Vzadu byla hnaná náprava zavěšena na vinutých pružinách.

Pro japonský trh existovala ve verzích ET, LT, ST, GT a GTV, a pro exportní trhy LT, ST a GT. Nenjnižší exportní typ LT byl vybaven řadovým čtyřválcem o obsahu 1,6l. Model ST měl stejný motor, ale vybavený dvojitým karburátorem Solex, díky nimž vzrostl výkon na 105k. Nejvyšší GT měl oproti ST ještě rozvod DOHC, který se zasloužil o další nárůst výkonu na 115k. Dále byl vybaven spoilery, zabarvenými elektricky ovládanými okny, klimatizací atd.

V roce 1973 v Japonsku a až o další tři roky později na ostatních trzích, byl představen i mnohem agresivnější model Liftback se splývavou zádí, který byl dodáván ve verzi ST a GT s motory o obsahu 1,6 nebo 2l. Tento model je v Evropě velmi vzácný, neboť se sem oficiálně nedovážel. Několik kusů potulujících se po starém kontinentu pochází z individuálních dovozů.

Celica 2000GT Liftback

Celica ST 1600 Coupe

Celica ST 1600 Coupe

 

 

 

 

 

 

 

Pro zájemce ještě letáček s popisem typů. A jek je u nás zvykem - samozřejmě v originále. ;)


Technické údaje: Model GT - Motor: řadový čtyřválec DOHC o obsahu 1588cmm / pro Japonsko i 1,4l, pro export i 2,0l Výkon: 115k při 6400 ot/min Karoserie: dvoudvéřové kupé nebo liftback se splývavou zádí Náhon: na zadní kola Brzdy: vpředu kotoučové / vzadu bubnové Maximální rychlost: 190 km/h Čtvrt míle: 16,5s

2020  PARTAJ - Magazín o klasických autech