logotype

Toyota MR2 Mk1 (1984-1989)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Dvousedadlové autíčko s motorem uprostřed

Předzvěstí Toyoty MR2 byl veřejností skvěle přijatý prototyp SV-3, který firma předvedla v roce 1983 na tokijském autosalonu. O rok později byla na světě sériová verze prvního velkosériového japonského vozu s motorem uprostřed, který byl nabízen pod označením Midship Runabout 2-seater (MR2), což v doslovném překladu znamená "dvousedadlové autíčko s motorem uprostřed" a později přejmenován na mnohem usedlejší Mid-engine, Rear-wheel drive, 2 seater (v překladu "motor uprostřed, zadní náhon, 2 sedadla").

Byl to typ vozu, který nikdo od japonského výrobce, u něhož bylo zvykem vyrábět výhradně ekonomické a praktické vozy, nečekal. Nejdůležitějšími klady tohoto vozu, který vznikl za spolupráce s Lotusem, byla nízká hmotnost, skvělá ovladatelnost a dostatečně výkonný motor o obsahu 1,6l. Byl vybaven dvěma vačkami ovládajícími šestnáct ventilů, vícebodovým vstřikováním Bosch L-Jetronic a variabilním sáním, díky čemu dával maximální výkon 128k (pro Evropu 124k). Existovala i verze s agregátem o obsahu 1,5l, která ale příliš vysoké popularity nedosáhla.

Pro modelový rok 1986 došlo k několika úpravám vzhledu, z nichž nejviditelnější byla volitelná odnímatelná střecha typu targa. Mezi další volitelné, ale již méně viditelné prvky patřily kožené sedačky a automatická čtyřstupňová převodovka.

V dalším roce došlo i na příznivce výkonnějších pohonných jednotek a v nabídce se objevil i nový motor s přeplňováním, který využíval původní blok i hlavu, ale měl změněn kompresní poměr a časování ventilů. S touto jednotkou o výkonu 145k byla schopna lehoučká Toyota MR2 vystřelit z 0 na 100 km/h z fantastických 6,7s. Kromě nového motoru byla zesílena karosérie a dostala tužší stabilizátor. Tato verze se však nikdy oficiálně do Evropy nedovážela.

 

 

 

Kufr dává tušit, že to nebude oblíbený model českých chalupářů

Motor umístěný za sedadly, ale před kufrem.


Technické údaje: Karosérie: dvoumístné kupé, ocelová karosérie na žebřinovém rámu, s motorem uprostřed Motor: šestnáctiventilový řadový čtyřválec DOHC o obsahu 1587 ccm Výkon: 128k při 6600 ot/min Točivý moment: 149 Nm při 5200 ot/min Rozměry: 3925 x 1665 x 1250mm Hmotnost: 950 kg Převodovka: pětistupňová manuální nebo čtyřstupňová automatická Náhon: na zadní kola Zrychlení 0-100 km/h: 8,9s Čtvrt míle: 16,9s s rychlostí v cíli 132 km/h Maximální rychlost: 196 km/h

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech