logotype

Reliant Scimitar GTE (1968 - 1986)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Praktické sportovní kombi

Tento model uvedený v roce 1968 byl srovnatelný s vozem kombi. Praktický a odpovídající styl se ihned ukázal jako prodejní úspěch. Design modelu GTE převzali později s několika více nebo méně zdařilými obměnami Lancia Beta (Beta HPE), Volvo (P180ES), Gilbern (Invader Estate) a BMW (touring). V roce 1976 se GTE podrobil naprosto zdařilému novému zpracování.

První modely GTE se nabízely s vidlicovým šestiválcem Ford o zdvihovém objemu 2,5 nebo 3l. Verze o objemu 3l dosáhla rychlosti 201 km/h a zrychlení z 0 na 100 za 8,5s. Zavedením verze GTC v roce 1980 zastavil Ford výrobu vidlicového šestiválce 3l, takže Reliant byl nucen zamontovat vidlicový šestiválcový motor o objemu 2,8l. Ačkoli tento motor dosáhl stejného maximálního výkonu jako motor s větším zdvihovým objemem, byl točivý moment nižší (206Nm), což zeslabovalo jízdní výkon nových modelů GTE (maximální rychlost klesla na 187km/h, zrychlení na 11s)

 

Technické údaje: Karoserie: ze skleněného vlákna, třídveřový čtyřmístný sportovní vůz kombi Motor: vidlicový šestiválec s visutými ventily vrtání/zdvih 93,7/72,4mm, zdvihový objem 2994 ccm Výkon: 99,4kW Náhon: na zadní kola Převodovka: čtyřstupňová mechanická (na přání s rychloběhem) nebo třístupňová automatická Brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové Zavěšení: vpředu nezávislé, lichoběžníkové s vinutými pružinami a torzním stabilizátorem, vzadu tuhá náprava s posuvnými rameny, Wattovým přímovodem a vinutými pružinami Maximální rychlost: 200 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech