logotype

Triumph GT6 (1966-1973)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Elegantní GT od Triumphu

Projekt GT6 vznikl v první polovině šedesátých let, kdy plánovači Triumphu ignorujíce poptávku po "šestiválcovém Spitfiru", požádali Michellottiho o návrh GT se splývavou zádí, na základě platformy Spitfire. Výsledkem byl příliš těžký a neohrabaný vůz se slabým motorem a projekt byl pozastaven. V roce 1964 byl projekt znovu oficiálně otevřen. Tentokrát už ovšem se silným dvoulitrovým šestiválcem, připravovaným pro model Vitesse. V roce 1966 se začal Triumph GT6 prodávat za cenu 800 liber.

Vzhledem k tomu, že jízdní vlastnosti první verze nebyly nejlepší, došlo v roce 1968 k první inovaci. Nový model nazvaný Mk2 měl změněnou zadní nápravu, což mělo značný vliv na zlepšení ovladatelnosti. Dále dostal novou hlavu válců, kterou si půjčil z modelu TR5 a získal tak potenciál k dalšímu zvýšení objemu až na 2,5l, jehož nakonec nebylo nikdy využito. I tak se ale zvýšil výkon z 95 na 104k.

V roce 1970 došlo kvůli sjednocení s modelem Spitfire MkIV k dalším úpravám. Nový model GT6 Mk3 měl změněnou kapotu a zadní část, hrdlo nádrže se přestěhovalo zezadu na levý bok. U Triumphu od této verze očekávali velký úspěch, až přeslechli hlasitě zvonící umíráček. Bezpečnostní legislativa měla totiž vliv na zvýšení hmotnosti a nové emisní limity zase na snížení výkonu na 98k, takže prodeje začaly značně váznout.

V listopadu 1973 se pak v tichosti vytratil tento bezpochyby krásný vůz z výroby úplně.

Vlevo Mk1, uprostřed Mk2 a vpravo Mk3.

 

Technické údaje: Karosérie: dvoumístné kupé se splývavou zádí Motor: řadový šestiválec OHV o obsahu 1998 ccm se dvěma karburátory Stromberg Výkon: Mk1 95k při 5000 ot/min / Mk2 104k při 5300 ot/min / Mk3 98k při 5300 ot/min - pro USA omezen dokonce až na 79k Náhon: na zadní kola Převodovka: manuální čtyřstupňová / volitelně s převodem do rychla na 3. a 4. rychlosti Brzdy: vpředu kotoučové Girling / vzadu bubnové Maximální rychlost: Mk1 173 km/h / Mk2 178 km/h / Mk3 179 km/h Zrychlení 0-100 km/h: Mk1 11,1s / Mk2 10s / Mk3 10,1s Čtvrt míle: Mk1 18,1s / Mk2 17,4s / Mk3 17,6s

2019  PARTAJ - Magazín o klasických autech