logotype

Triumph TR4/TR4A (1961-1968)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Anglický roadster

V padesátých letech byla společnost Standard Triumph se svými roadstery TR2/3, kterých se prodalo přes 65 tisíc, jasným vítězem svého segmentu trhu. Jak šel čas, začátkem šedesátých let začaly TR3-ky zastarávat a bylo tedy učiněno rozhodnutí vyrábět nový modernější model s maximálním podílem stávajících dílů. Projekt dostal na starosti italský designer Michelotti, který navrhl nový Triumph TR4 na upraveném podvozku z TR3.

Michelotti navrhl moderní širší karoserii s vytahovacími okny, větším prostorem pro zavazadla, promyšlenou ventilací a topením. Kromě verze se stahovací střechou byl v nabídce i TR4 s pevnou střechou složenou ze dvou částí - pevného zadního okna a snímatelného horního dílu (Porsche a další výrobci automobilů tento typ střechy nazývají Targa). Standardně se dodával motor o obsahu 2138 ccm, i když byl stále do závodních vozů ve třídě do dvou litrů montován starší 1991 ccm.Později byla vytvořena ještě další verze TR4A, která mohla mít složitější nezávislé odpružení zadních kol.

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje: Druh karoserie: dvousedadlový kabriolet Motor: řadový čtyřválec 2138 ccm s karburátory SU, později Zenith Stromberg Výkon: 105k při 4600 ot/min Náhon: na zadní nápravu Převodovka: manuální čtyřstupňová (na přání s rychloběhem) Brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové Maximální rychlost: 168 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10,1s Čtvrt míle: 17,5s s rychlostí v cíli 124 km/h

2019  PARTAJ - Magazín o klasických autech