Škoda 450 / Felicia (1957-1964)
Socialistická krasavice bez střechy
Škoda Felicia
Původní model Škoda 450 (čtyřka v označení udává počet válců a padesátka výkon motoru) přišel na trh v roce 1957 jako sportovní alternativa k rodinnému modelu Škoda Octavia. Se zavěšením na kyvných polonápravách montovaných na separátní podvozek a padesátikoňovým čtyřválcem se sice nejednalo o žádný vyloženě sportovní model, ale vůz se především příjemně řídil a navíc byl velmi pohledný. V nabídce byla Škoda 450 k dispozici s odnímatelnou laminátovou nebo plátěnou střechou a obě střechy byly zaměnitelné.
V roce 1959 nahradil ve výrobě Škodu 450 nový model Felicia typ 994 s mírně pozměněnou karosérií a typickými ploutvičkami na zadních blatnících.
O další dva roky poději se ve výrobě objevil i model Felicia Super typ 996 s větším motorem o obsahu 1221 ccm a s výkonem zvýšeným na 55k.
Tyto sportovní Škodovky byly vyráběny v závodě v Kvasinách a celkem bylo vyrobeno 1010 kusů modelu 450 a 14 863 kusů modelu Felicia.
Škoda 450
Škoda 450
Škoda Felicia
Černobílé snímky pocházejí z firemního webu Škoda Auto.
Poznámka: Karoserie: 2+2 místný roadster s motorem vpředu Motor: čtyřválec OHV o obsahu 1089 ccm se dvěma karburátory Jikov (Felicia Super 1221 ccm) Výkon: 50k při 5500 ot/min (Felicia Super 55k) Točivý moment: 75Nm při 3500 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubnové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozvor: 2400 mm Rozměry d x š x v: 4065 x 1600 x 1380 mm Rozvor: 2591 mm Hmotnost: 900 kg Maximální rychlost: 128 km/h (Felicia Super 130 km/h)