Alfa Romeo Montreal (1970 - 1977)
italský exot..
V roce 1970 ohlášený Montreal měl pěknou karoserii od Bertoneho a byl vybaven silniční verzí závodního sportovního motoru Alfa 33. Měl osm válců uspořádaných do V a zdvihový objem 2,6 l. Na rozdíl od závodního modelu s motorem umístěným ve středu, měl Montreal motor z lehkých slitin umístěný vpředu a mazání se suchou klikovou skříní. Také zadní náprava byla z lehkých kovů, aby se snížila neodpružená hmotnost vozu. Působivá samonosná karoserie měla vpředu i vzadu po dvou sedadlech a veliký snadno dosažitelný zavazdlový prostor. Montreal mohl urazit z klidu 1 km za 28,2 sekundy a dosáhnout největší rychlost 220 km/h. I když se vyráběl až do roku 1977, komerčně nepřinesl velký úspěch. Tvrdilo se o něm, že je jen málo spolehlivý, komplikovaný a vyžaduje drahou údržbu. Milovníci italských vozů samozřejmě vědí, že to jsou jen pověry.
Montreal na výrobní lince v Miláně. Na vedlejší lince je možné sledovat montáž vozů Fiat Dino Coupé.
Technické údaje: Karoserie: sportovní kupé 2+2, design Bertone Motor: vidlicový osmiválec DOHC, zdvihový objem 2 593 ccm, největší výkon 147 kW při 6 500 ot./min. Převodovka: pětistupňová manuální Brzdy: chlazené kotouče na všech kolech Maximální rychlost: 220 km/h