logotype

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale (1967-1969)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Zapomenutý trhač asfaltu

Mezi vozy Alfa Romeo vyprojektované pro soutěže je 33 druhá po 512 z roku 1940 ( nikdy na závodech nebyla použita), která má motor namontovaný vzadu. Kromě nového motoru, osmiválce do V/90o, který tvoří jediný blok s převodovkou a kloubovou nápravou, zcela originální je podvozek inspirovaný leteckou technikou, aby vozidlo získalo na lehkosti. Je tvořen třemi hliníkovými trubkami o průměru 200 mm v asymetrickém tvaru písmene H, uvnitř kterých je umístěna gumová palivová nádrž. Debut první verze zvané “periskop” pro evidentní sběrač vzduchu se koná 12. března 1967 na závodech do vrchu ve Fleronu v Belgii, kde získá absolutní vítězství. V roce 1968 je vyrobena i silniční verze s osmiválcovým motorem s obsahem 2 litry a karosérií kupé z lehké slitiny. Vyhrává v Daytonu 1 a 2. místo v kategorii a ve stejném roce získává 15 absolutních vítězství a 6 vítězství v kategorii. Také v roce 1969 sesbírá 33/2 litry 14 prvních míst a 13 vítězství ve své třídě. V roce 1970 je 33/3 litry soutěží na mezinárodních závodech.

převzato z www.alfaromeo.com

závodní verze při legendárním podniku Targa Florio na Sicilii

a stejný vůz (ano, je to skutečně on) na trati zmíněného závodu ve městečku Cerda

 

Technické údaje: Karoserie: sportovní dvoumístné kupé Motor: vidlicový osmiválec 1995 ccm, nejvyšší výkon 270 k při 9 600 ot./min, největší točivý moment 332 N.m. při 7 000 ot./min. Převodovka: šestistupňová ručně řazená Brzdy: kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 298 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech