logotype

Bugatti Type 57SC Atlantique (1936-1938)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Jeden z nejbizarnějších, nejexkluzivnějších a nejdražších vozů své doby

Exkluzivní model Bugatti Type 57SC Atlantic byl produkčním modelem studie Aérolithe konstruované na rychlosti přes 200 km/h.

Dvousedadlový sportovní Atlantic byl dítkem Jeana Bugattiho a je jedním z nejexotičtějších vozů na světě. Byl postaven na podvozku Bugatti Type 57, vybaven nebývale ladnou aerodynamickou karosérií a nízko položeným přeplňovaným řadovým osmiválcovým motorem o obsahu 3,3l disponujícím výkonem 210k, s nímž byl schopen pokořit rychlost 200 km/h. Karosérie byla zajímavou směsí stylu linií letadla a kapkového tvaru populárního ve třicátých letech. Mezi ty nejzajímavější prvky patřilo velmi skloněné přední okno, nýtované hřebínky na blatnících a středem celé karosérie, či oválné dveře s okny ve tvaru ledvin.

Karosérie původního prototypu Aérolithe byla vyrobena z lehkého a pevného Electronu (slitiny hliníku a hořčíku), jehož záporem byla vysoká hořlavost. Z toho důvodu nebylo možno panely karosérie svařovat a byly proto nýtovány. Jean Bugatti se tedy rozhodl nýty neskrývat a naopak je vystavit na povrch karosérie. Karosérie produkčních modelů Atlantic sice již byla hliníková, nýty na povrchu karoserie však už zůstaly.

Mechanika vozu byla podobná ostatním modelům Type 57 a zahrnovala snížený a zkrácený závodní podvozek 57S a přeplňovaný motor 57C.

Původně byly připraveny součástky na výrobu šesti kusů, ale vzhledem k opravdu exkluzivně vysoké ceně tohoto vozu, byly vyrobeny pouze tři kusy. Dva se dochovaly dodnes a třetí byl znovu sestaven z originálních dílů.

První vyrobený Atlantic s nízko položenými předními světly a částmi z prototypu Aerolithe

První vyrobený Atlantic (za povšimnutí rozhodně stojí pětice tenkých výfuků)

Pohled pod kapotu na dvouvačkový řadový osmiválec

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové dvoumístné kupé se splývavou zádí a motorem vpředu Motor: přeplňovaný řadový osmiválec DOHC o obsahu 3257 ccm, s karburátorem Stromberg UUR-2 Výkon: 210k při 5500 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubny o průměru 381mm na všech kolech Náhon: na zadní kola Hmotnost: 953 kg Rozvor: 2979 mm Rozchod: 1349 mm vpředu i vzadu Maximální rychlost: 200 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech