logotype

Citroen SM (1970 - 1975)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Pozoruhodný míšenec Citroenu a Maserati

V roce 1970 byl představen model SM, který vznikl ze spolupráce firem Citroen a Maserati. Tento model měl hydropneumatické pérování, pohon předních kol, pětistupňovou převodovku a vidlicový šestiválec Maserati. Krátký motor Maserati byl zabudován v podélném směru, proto převodovka mohla být namontována vpředu, čímž se dosáhlo výhodnějšího rozložení hmotnosti. Podobně jako model DS byl i SM vybaven natáčením předních světlometů ve směru jízdy a samozřejmě hydropneumatickým odpružením, jehož jízdní pohodlí se považuje za optimální.V porovnání s automobily té doby byl model SM velmi luxusní, k jeho sériovému vybavení patřily elektrické spouštěče oken, vyhřívané zadní sklo a sloupek řízení s deformačním členem. Pro francouzský trh byla zavedena verze s motorem o objemu 3l a automatickou převodovkou. Většina Citroenů SM byla konstruována s dvoudbéřovou čtyřmístnou karosérií kupé, z tehdejšího čtyřdvéřového provedení existují pouze jeden či dva exempláře.

 

Technické údaje: Karoserie: dvodveřové kupé, samonosná z ocelového plechu Motor: podélně za přední nápravou uložený vidlicový šestiválec Maserati, zdvihový objem 2 670 ccm, vrtání/zdvih 87/75 mm, komprese 9,0:1, elektronické vstřikování Bosch, max. výkon 138,2 kW při 6 250 ot./min, max. točivý moment 236 N.m. při 4 000 ot. Náhon: na přední nápravu Převodovka: pětistupňová přímo řazená nebo třístupňová automatická Brzdy: kotoučové na všech kolech Řízení: hřebenové s posilovacím účinkem závislým na rychlosti jízdy Zavěšení: hydropneumatické odpružení s regulací světlé výšky Hmotnost: 1 490 kg, Maximální rychlost: 228 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech