logotype

Jaguar XK120 (1951-1954)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Skvostné kupé z rodu divokých šelem.

Jaguar XK120 Fixed Head Coupe

Typ XK 120 byl představen na Earl´s Court Show 1948, kde se okamžitě setkal s všeobecným ohlasem. Podle plánů výrobce se mělo vyrobit pouze 200 kusů, které na sebe měly strhnout pozornost veřejnosti, zejména těsně před uvedením nové limuzíny Mk VII. Objednávky typu XK 120 byly však tak početné, že William Lyons rozhodl o sériové výrobě.

Prvních 200 modelů mělo dřevěný skelet s hliníkovými vnějšími panely, zatímco pro sériovou výrobu se používala karoserie z lisované oceli. Ovšem nějakou zásadní změnu zevněšjku oproti fascinujícímu originálnímu prototypu se nikdo neopovážil provést. Podobně jako u limuzíny MkVII, ševelil i pod přední kapotou XK 120 řadový šestiválec 3,4 l s výkonem 117,6 kW.

Kromě základní verze roadster se od roku 1951 montovalo rovněž pohledné kupé s kopulovitým tvarem střechy, které můžete vidět na obrázcích. Vnějšími liniemi se kupé podobalo limuzíně MkVII. Oproti roadsteru dostalo vnější dveřní kličky a celkový vzhled působící poněkud uhlazenějším dojmem. Po skončení výroby typu XK 120 v roce 1954 pokračovala produkce inovovaného F.H.C. pod hlavičkou výkonnější řady XK 140.

Celkem bylo vyrobeno 2678 kusů těchto klasických kupátek.

Jaguar XK120 3.8l v soutěži The Tatry Classic Marathon

Jaguar XK120 v závodě do vrchu v rámci lobečského Veteránského rojení

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové dvoumístné kupé Motor: vpředu podélně uložený řadový šestiválec 3 441 ccm Výkon: 117,6 kW Převodovka: čtyřstupňová manuální Náhon: na zadní kola Brzdy: bubnové na všech kolech Maximální rychlost: 203 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech