logotype

Datsun 240Z (1969-1973)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Úspěšné japonské sportovní kupé

Krásný Datsun 240Z zrekonstruovaný trochu šíleným nákladem 800 tisíc Kč

První Nissan Datsun 240 Z byl poprvé představen americké veřejnosti 22.10.1969 a o měsíc později byl předveden na Tokijském autosalonu. Nissan plánoval výrobu 2000 kusů 240 Z měsíčně souběžně se stejným množstvím Fairlady 2000 roadster do doby než se model usadí na trhu, avšak poptávka dramaticky převýšila nabídku 240 Z. Nissan vyrobil model který si vytvořil vlastní trh. Cenou $3526 a jízdními vlastnosti konkurovala takovým modelům MGB GT, Opel GT, Triumph TR6 a Fiat 124 spider. Přestože jízdní vlastnosti byly srovnatelné s výkony Porsche 911 a Jaguar E-type, cena byla oproti těmto vozům podstatně nižší. Nejvyžší dosažitelná rychlost 240 Z byla 200 km/h a 0 až 100 km/h měla v čase 7,8 sec címž překonala MGB GT s 12,2 sec a Porsche 911T s 8,1 sec.

K přednostem řízení 240 Z přispívalo rozložení váhy předek/zadek v poměru 52/48. U většiny motoristických časopisů sklízela úspěch a mnozí zájemci museli být poprvé v histori USA zapsáni na čekací listiny (zůstalo to tak i po 3 následující roky).

 

Nedostatku vozů na trhu využili prodejci k navýšení ceny vozu dodáním nadstandartního vybavení, které musel zákazník akceptovat.Toto je jeden z důvodů proč většina 240 Z má litá kola místo plechových ráfků s poklicemi.

Datsun 240 Z vetšinu zákazníků oslovil díky svému osobitému zjevu, kvatitě zpracování, pohodlí a spolehlivosti.

První zmínka na Evropském trhu je z říjnového autosalonu 1970. Nissan zvažoval možnosti prodeje. Byl si však vědom nutného zdražení díky dodatečným nákladům spojeným s převozem. Cena vozu a zažitý odpor k japonským firmám byl důsledkem celkově menšího prodeje v Evropě (1609 kusů.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text článku byl převzat s laskavým svolením autorů z webu datsun.cz.

 

Technické údaje: Motor: řadový šestiválec typ L24 OHC o obsahu 2393 ccm se dvěma karburátory Hitachi HMB 46 W Výkon: 151k při 5600 ot/min Převodovka: čtyřstupňová manuální / pro Evropu pětistupňová Náhon: na zadní kola Brzdy: vpředu kotoučové / vzadu bubnové Maximální rychlost: 200 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech