Ferrari 250 GT 2+2 / GTE (1960-1963)
První čtyřsedadlové Ferrari
250 GTE bylo první Ferrari určené spíše pro cestování než k závodění. I když má většinu rysů ostatních Ferrari své doby, je mnohem těžší a pomalejší než třeba 250 GT SWB.
Aby se do vozu vešla další dvě sedadla, musel být motor a mechanika oproti výchozímu 250 GT posunuty o třicet centimetrů dopředu a karosérie navržená Pinin Farinou byla prodloužena také o třicet centimetrů. Rozvor zůstal zachován (2,6m), ale vzhledem k prodloužení karosérie vzrostla hmotnost o 85kg.
Ferrari 250 GTE bylo jedno z nejúspěšnějších Ferrari té doby a za tři roky ve výrobě jich bylo vyrobeno celkem 955 ks. V roce 1963 bylo nahrazeno novým Ferrari 330 America, které zůstalo více méně stejné, ale dostalo nový čtyřlitrový motor.
V policejní verzi
Technické údaje: Karosérie: 2+2 místné kupé s motorem vpředu Motor: vidlicový dvanáctiválec OHC o obsahu 2953ccm, se třemi karburátory Weber 38 DCN Výkon: 240k při 7000 ot/min Náhon: na zadní kola Převodovka: čtyřstupňová manuální Brzdy: bubnové na všech kolech Maximální rychlost: 230 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 8s Čtvrt míle: 15,8s