Ferrari 250 GT Boano/Ellena Coupe (1956-1957)
Cestovní kupé od Ferrari
Ferrari 250GT Boano s karoserií navrženou Pinin Farinou vzniklo v roce 1956, bylo určeno především do běžného provozu a ve výrobě nahradilo model 250 GT Europa. Boano využívalo standardní podvozek Tipo 508 s rozvorem kol 2,6m a nový vidlicový dvanáctiválec Tipo 128 B a 128 C.
Vzhledem k tomu, že Pinin Farina neměl momentálně volnou výrobní kapacitu, byla výroba karosérií pro 250 GT Coupe svěřena firmě Boano (odtud název modelu), která v té době změnila majitele a později vyrobené vozy byly zákazníkům dodávány pod označením Ellena.
Bylo to první Ferrari vyráběné ve větším počtu exemplářů (bylo jich vyrobeno 69 - 70).
<p
Tohle Ferrari najdete v Musée de l'Automobiliste v Mougins u Cannes na Azurovém pobřeží na jihu Franci. V prvním patře určitě nepřehlédnete menší expozici čítající cca 10 Ferrari a nějaké to Lamborghini. :)
Poznámka: Karosérie: dvoumístné kupé s motorem vpředu Motor: vidlicový dvanáctiválec OHC o obsahu 2953 ccm se třemi karburátory Weber 36 DC L Výkon: 240k při 7000 ot/min Točivý moment: 262 Nm při 5000 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 4394 x 1651 x 1397 mm Rozvor: 2600 mm Hmotnost: 1306 kg Zrychlení 0-100 km/h: 5,9s