Fiat 8V OtoVu (1952 - 1954)
Ladný Ital těžkého kalibru
Pozoruhodný Fiat 8V mohla veřejnost poprvé na vlastní oči spatřit na Ženevském autosalonu roku 1952. Vůz, který byl původně zamýšlen jako čistě závodní byl vybaven progresivním osmiválcem o zdvihovém objemu pouhých 1 996 cm3. V této konfiguraci slavil stroj četná vítězství v kategorii do 2 litrů v italském šampionátu cestovních vozů roku 1954.
Lehký a výkonný motor byl usazen do trubkového rámu z kvalitní oceli, kola byla nezávisle zavěšena. Téměř výhradně ručně stavěným vozům dodávaly prudce elegantní vzhled karoserie renomovaných značek Ghia, Zagato nebo bizarní Vignale či Pininfarina. Ve výrobě byla samozřejmě i vlastní karoserie přímo ze studií Fiatu. Není bez zajímavosti, že tato karoserie byla vyvíjena v aerodnymaickém tunelu (!). Nákladná výroba a poválečná ekonomická recese způsobily, že bylo vyrobeno pouhých 114 těchto krásných kupé. Pokud mě paměť neklame, je Fiat 8V do dnešních dnů jediným vyráběným osobním vozem Fiat s takovým počtem válců.
s karoserií Zagato..
..originál Fiat..
Ghia Supersonic..
..opět Zagato..
..a Vignale
Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové sportovní kupé s designem Fiat / Ghia / Vignale / Zagato / Pininfarina Motor: řadový osmiválec o objemu 1 996 ccm, výkon 105 - 127 k Maximální rychlost: 180 - 220km/h Vyrobeno: 114 ks