Ford Capri (1969-1986)
profesionál z CI5..
Snad žádný sportovní evropský vůz dostupný širší motoristické veřejnosti nedosáhl takového úspěchu jako právě Ford Capri. Ve třech vývojových stupních se prodával plných sedmnáct let a nedal se zahanbit ani na sportovních kolbištích, zejména na počátku 70. let. (viz článek ford capri 2600 RS)
Zatímco Mustang slavil v Americe své prodejní úspěchy, v Evropě se pilně připravoval jeho evropský ekvivalent. Strategie byla stejná - vůz sportovního stylu schopný vyhovět jak méně movitým zákazníkům tak i sportovním fajnšmekrům. A tak se v roce 1969 zrodil evropský protějšek Mustangu Ford Capri. Jeho nízká čtyřsedadlová karoserie čistých linií nenechávala nikoho na pochybách komu je Capri určen. Přesto, že se karoserie v průběhu výroby ještě dvakrát pozměnila (především získala třetí výklopné dveře v zádi a novou agresívnější přední masku), zůstala ji její charakteristická nezaměnitelná tvář. Škála motorů se pohybovala od řadového čtyřválce o obsahu 1297 ccm až po vidlicový šestiválec 2994 ccm. Spolu s možností volby mezi manuální a automatickou převodovkou tak Capri nabízel řešení opravdu pro každého. Ještě dnes způsobuje okolojdoucím příjemné chvění v okolí žaludku a extatické zážitky při sledování seriálu Profesionálové.
Ghia 3.0l
MkIII
MkI
MkII
chlapci z CI 5 a jejich služební vůz
Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové sportovní kupé Motor (2.8 injection): šestiválec V6 Cologne (úhel mezi válci 60°) s objemem 2792 kubických centimetrů a výkonem 160 hp (118 kW) při 5700 otáčkách. Maximální kroutící momemt činí 163 lb ft (221 Nm) při 4300 otáčkách. Vstřikování zajiš?uje agregát Bosch K-Jetronic Převodovka mechanická -pětistupňová s odstupňováním rychlostí: I. 3,360, II. 1,810, III. 1,260, IV. 1, V. 0,825, zpětný chod 3,370. Obutí na pneumatikách 205/60 VR x 13. Maximální rychlost: 210 km/h