logotype

Ford Anglia (1959-1967)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Malý rodinný angličák pro méně majetné gentlemany

Ford Anglia 105E, o kterém bude v článku řeč, přišel na trh 30-tého září 1959 v Anglii a měl v řadě malých rodinných vozů nahradit stárnoucí řadu Anglia/Prefect 100E. Zpočátku byl k dispozici jako dvoudvéřový sedan (Saloon) ve dvou verzích - Standard a Deluxe.

Model Standard byl spartánský a funkční model s minimálním chromováním a chyběly mu některé prvky "luxusu", jako například dvířka schránky před spolujezdcem, sluneční clony, ukazatel teploty motoru či koberečky. Model Deluxe naproti tomu výše uvedené "luxusní" doplňky nepostrádal a navíc měl mnoho chromovaných doplňků, které podtrhly unikátní karosérii. ;)

Zadní kola byla poháněna přes čtyřstupňovou manuální převodovku litrovým čtyřválcem OHV a Ford Anglia v této motorizaci byl schopen dosáhnout rychlosti 120 km/h. Na karosérii je vidět vliv amerických vozů té doby a jením z nejmarkantnějších stylistických prvků je negativně skloněné zadní okno.

V červnu 1961 se v nabídce objevila další neméně krásná varianta - dodávka 307E Van (snímek této vzácné varianty se zatím nepodařilo redakci získat) a opět ve dvou verzích. Základní 5CWT měla lakované nárazníky, "obočí" nad světly, vnější zrcátka a mřížku chladiče, zatímco vyšší typ 7CWT měl všechny výše uvedené části chromované. Jako příplatkovou výbavu, bylo možno objednat například sluneční clony nebo třeba vytápění. V září stejného roku doplnilo modelovou řadu ještě třídvéřové kombi (Estate).

V roce 1962 se začala vyrábět také varianta 123E Super, která si pod kapotu vypůjčila od modelu Cortina 1,2 litrový čtyřválec a plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku. Narozdíl od původních typů měla také bohatší chromování a standardně bylo montováno vytápění. Mimo Británii byl tento model prodáván pod názvem Anglia Sportsman.

Ve výrobě se Anglia udržela do listopadu 1967 a poté byla nahrazena zcela novým modelem Escort. Tento jednoduchý, levný a celkem spolehlivý vůz byl poměrně značně úspěšný a bylo vyrobeno 954 426 Anglií ve verzi Saloon, 129 529 Estate a 205 001 Van.

Ford Anglia Standard

I pověstný Harry Fotter si užil v tomto voze několik perných okamžiků


Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřový sedan s motorem vpředu Motor: řadový čtyřválec OHV s obsahem 997 nebo 1198 ccm Výkon: 1l - 39k při 5000 ot/min / 1,2l - 49k při 4800 ot/min Točivý moment: 1l - 75Nm při 2700 ot/min / 1,2l - 86Nm při 2700 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubnové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 3900 x 1457 x 1438 mm Rozvor: 2300 mm Hmotnost: 1l - 735 kg / 1,2l - 752 kg Maximální rychlost: 1l -120 km/h / 1,2l - 127 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech