logotype

Matra M 530 (1968-1973)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Kosmický zjev z konce šedesátých let.

Silně avantgardní Matra M 530, autorů Jean-Luc Lagardera a Phillepe Guedona byla postavena na ocelovém šasi na které byly připevněny sklolaminátové panely. Stejně jako Jety 6 byla poháněna motorem Ford V4 o objemu 1,7 l. Oproti modelu Jet byla M 530 také o poznání prostornější, což vyjadřovala konfigurace 2+2. O nějaké velkoprostorovosti, ale nemohla být řeč.

Malá automobilka však nestačila produkovat množství vozů odpovídající poptávce na trhu a nezbylo než začít hledat společnost, která by mohla poskytnout dostatečné výrobní kapacity. Volba padla na tradičního francouzského výrobce automobilů Simca, se kterým se výroba automobilů Matra v roce 1969 spojila a dala vzniknout společnosti Matra Simca. Se společností Chrysler France, jejíž součástí byla i Simca, podepsali zástupci značky Matra smlouvu o spolupráci a Matra M 530 se stala atraktivním doplňkem výloh obchodní sítě Chrysler France.

Krátce po převzetí společnosti Chryslerem France v roce 1970 se objevuje levnější verze M530 SX, která se od standardní M530 LX odlišuje především světlomety montovanými na blatnících na rozdíl od vyklápěcích u LX. Cena 19.000 franků (1971) byla lákadlem pro širokou veřejnost. Na bázi Matry M 530 byla navrhnuta rovněž řada zajímavých designerských kreací, povětšinou vybavovaných motorem Ford-Taunus 2,0 V6.

Výroba byla ukončena v roce 1973 s nástupem nového typu Bagheera.

vlevo SX, vpravo LX

z filmu Četník se žení (1969)

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové kupé 2+2, ocelové šasi s nalepovanými sklolaminátovými panely Motor: mezi zadními koly napříč uložený vidlicový Ford 1699 ccm Výkon: 55 kW při 5 000 ot./min. Převodovka: přímo řazená čtyřstupňová Brzdy: bubnové Maximální rychlost: 172 km/h Vyrobeno: 9 609 ks

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech