logotype

SAAB 99 (1967-1984)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Originál ze švédské oceli

Björne, seš si jistý, že se tudy jede do IKEA?

Modelová série 92-96 byla pro SAAB mimořádně úspěšná a ukázala, že firma má inovační potenciál a nekonvenční nápady. Opakovat tento úspěch však nebylo nikterak snadné, zvlášť, když se uváží, že společnost potřebovala do budoucna úplně nový přístup neboť od počátku této série zhruba před dvaceti lety se očekávání potenciálních kupců radikálně změnilo.

Nový přístup vyústil v model 99, poprvé představený koncem roku 1967 a prodávaný od roku 1969. Saab od počátku zvolil přední pohon, potřeboval však pro vůz nový motor. Poněvadž si nemohl dovolit vyvíjet nový pohoný agregát sám, vyvinul motor v soudružském partnerství s firmou Triumph. Na rozdíl od něj však věnoval spoustu času i peněz dalšímu vývoji této jednotky, aby si zajistil, že jeho verze nebude trpět problémy se spolehlivostí jako motory anglického klasika.

Výběr variant vozu byl opravdu rozmanitý – nabízel se jako dvodveřová nebo čtyřdveřová limuzína a třídveřový nebo pětidveřový hatchback. Zdaleka nejatraktivnější byl ovšem model 99 Turbo, který se začal prodávat během roku 1978. Tento stroj představoval ideál rodinné limuzíny, kterou se podařilo navrhnout tak, že se kvůli impoznatnímu výkonu neobětovala vrozená praktičnost.

za povšimnutí stojí průkopnické kruhové ovladače topení a bezpečnostní pásy i na zadních sedadlech

víc dveří víc ví..

 

Technické údaje: Karoserie: tří nebo pětidveřová limuzína Motor (turbo): Triumph/Saab V4 1 985 ccm Maximální rychlost: 210 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 9s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech