logotype

Talbot-Lago 150 C SS Teardrop Coupe (1937-1938)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Goutte d'Eau - sochařské dílo na kolech

Firmu Figoni & Falaschi založil návrhář italského původu Giuseppe Figoni spolu s obchodníkem Ovidiem Falaschim a v roce 1935 vytvořili svou první studii karosérie Teardrop. Figoniho návrh byl revoltou proti funkčním vozům předchozích let a byl zbaven všech rovných linií i hran. Jeho karosérie plná jemných křivek evokovala pocit rychlosti i když byl vůz v klidu.

V roce 1937 se Figoni & Falaschi spojili s Antoniem Lagem, který byl vybrán managementem krachující společnosti Sunbeam-Darracq-Talbot k resuscitaci Talbotu a uzavřeli dohodu, že pro svou karosérii Teardrop použijí podvozky Talbot-Lago T150 C.

Jednalo se o soutěžní podvozky vybavené čtyřlitrovými řadovými šestiválci OHV s hemisférickými spalovacími komorami, jež se vyznačovaly hladkým chodem, skvělým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou. Vlastní podvozek byl dílem Vincenza Bertarioneho a Waltera Becchii, kteří jej vybavili nezávislým zavěšením předních kol a tuhou zadní nápravou s půleptickými listovými pery, což sice již ve své době nebyla žádná novinka, ale podvozky byly robustní, spolehlivé a čitelné.

Pokud jde o soutěžní úspěchy Talbotu-Lago 150 C SS Teardrop Coupe, nelze nezmínit například celkově třetí místo v Le Mans 1938, první tři místa ve Francouzské Grand Prix 1937 či první dvě v Tourist Trophy ve stejném roce.

Celkem vzniklo pouze šestnáct vzácných vozů Talbot-Lago T150 C SS s karosérií Figoni & Falaschi Teardrop, přičemž neexistují prakticky žádné dva identické exempláře. Jednotlivé vozy se liší v detailech jako jsou přední světla, některé vozy mají zadní okno dělené, jiné zase vcelku a podobně, přičemž základní linie zůstaly vždy zachovány. Vínový vůz na obrázcích bylo možno spatřit v Praze 9. a 10. září 2006 v rámci exkluzívní veteránské akce Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006.

 

Technické údaje: Karoserie: dvoumístné kupé s motorem vpředu Motor: řadový šestiválec OHV s obsahem 3996 ccm, hemisférickými spalovacími komorami a třemi karburátory Stromberg Výkon: 140k při 4100 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová - Wilson Brzdy: bubnové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozvor: 2650 mm Hmotnost: 1497 kg Maximální rychlost: 185 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech