logotype

Triumph TR5/TR250 (1967-1969)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Anglické sportovní kabrio

Triumph TR5 měl sloužit jako mezityp mezi TR4A a plánovaným novým typem TR6. Od TR4A se lišil v podstatě pouze novým šestiválcovým motorem o obsahu 2,5 l a vstřikováním Lucas, který dával výkon 150k. Pro trh USA existovala i slabší verze TR250 se stejným motorem, kde ale vstřikování bylo nahrazeno dvěma karburátory Zenith Stromberg.

Celkem bylo vyrobeno 8480 kusů TR250 a pouze 2947 TR5, což z ní činí značně exkluzivní model TR. V současné době je TR5 vlastně nejdražším modelem řady TR vůbec a lze se celkem často setkat s falzifikáty, kdy se mnoho ptáčků snaží nezkušeným kolouškům prodat svou TR250 dodatečně vybavenou vstřikováním jako model TR5.

 

 

Technické údaje: Druh karoserie: dvousedadlový kabriolet Motor: řadový čtyřválec 2498 ccm se vstřikováním Lucas, TR250 se 2 karburátory Zenith Stromberg Výkon: 150k při 5500 ot/min, TR250 104k při 4500 ot/min Náhon: na zadní nápravu Převodovka: manuální čtyřstupňová (na přání s rychloběhem) Brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové, s posilovačem Maximální rychlost: 192 km/h, TR250 172 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 8,8s, TR250 10,6s Čtvrt míle: 16,5s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech