logotype

Alfa Romeo Giulietta Spider (1954-1962)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Nová kvalita mezi sportovními roadstery.

V roce 1957 jste si za stejné peníze mohli koupit buď jednu Giuliettu Spider nebo Jaguar MKI a ještě jeden MGA. Neuvěřitelně drahá, klenotu podobná Alfa zaváděla nové standardy vytříbenosti a výkonu. Konečně tu bylo sportovní auto se stahovacími okny, prostorným interiérem a jednoduchou střechou, která se snadno natáhla i během lijáku. Neodolatelné však bylo především díky nepřekonatelnému Pininfarinově designu. Ojedinělá kombinace elegance a potřebné dávky odvahy a drzosti přispěla k tomu, že vznikl jeden z nejkrásnějších poválečných kabrioletů.

Tyto Alfy sice také získávaly vavříny na závodních tratích, nicméně jejich pravým domovem se stal spíše Hollywood a Saint Tropez, byly prostě na závody příliš hezké. Brzy se vůz objevil v několika filmech (Sladký život, Den pro Šakala, Dr. No) a zřejmě nikomu nevadilo, že malá Alfa je dražší než Jaguar XK150, AC Ace a další. Říkalo se o ní, že je dost krásná na to, aby se kvůli ní zastavil rozjetý vlak. Řídila se prý lépe než kterýkoli jiný srovnatelný vůz a byla schopna vyvinout rychlost 170 km/h - a to všechno jen s motorem o objemu pouhých 1 300 ccm.

Alfa Giulietta se stala výjimečným fenoménem, něčím zcela novým. Od motoru přes převodovku, nápravy a odpružení až po design karoserie bylo všechno naprosto originální, navíc s velkým důrazem na kvalitu zpracování. Objemem malý, ale přesto výkonný čtyřválec s dvojitým rozvodem OHC a pevnou, pětkrát uloženou klikovou hřídelí značně zvedl laťku nejen této třídy, ale stal se také konstrukčním základem pro mnoho dalších typů až do sedmdesátých let. I přes závratnou cenu se tohoto nezapomenutelného stroje prodalo úctyhodných 14 300 kusů.

nezničitelné srdce o objemu 1 300 ccm

 

Technické údaje: Karoserie: dvoumístný sportovní kabriolet Motor: řadový čtyřválec DOHC o objemu 1 290 ccm, výkon 66 kW Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubnové na všech kolech Maximální rychlost: 161 km/h Vyrobeno: 14 300 ks

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech