logotype

Bentley R Type Continental (1952-1955)

Elegantní anglický aristokrat

Bentley R Type Continetal

Když v roce 1931 pohltil Rolls-Royce firmu Bentley, došlo k postupnému sbližování modelů a v padesátých letech už byly všechny vozy Bentley kromě loga a motorů identické s mateřskými Rolls-Royce. Výjimkou byl R Type představený v roce 1952 na Earls Court Motor Show, který byl stále vlastním modelem firmy Bentley.

 

Standardní tovární sedan R Type měl až po zadní dveře tvary shodné s předcházejícím Mark VI a hlavní změnou byl prodloužený podvozek a zvětšený zavazadlový prostor.

Většina z 207 vozů Bentley R Type Contiental měla lehkou aerodynamickou dvoudvéřovou karosérii se splývavou zádí pocházející z karosárny H. J. Mullinera, jeden vůz byl karosován u Pinin Fariny a několik dalších dostalo karosérii na zakázku od jiných firem. Podvozek, odpružení, řízení a brzdy pocházely z Mark VI a výchozího sedanu R Type. Poháněn byl čtyř a půl litrovým řadovým šestiválcem s hliníkovou hlavou, jenž dával výkon 158k. V roce 1954 bylo změněno vrtání motoru, čímž vzrostl objem na 4,9l a výkon 172k.

Na jaře 1955 jej ve výrobě nahradil nový model Bentley S1.

 

 

 

 

 

 

 

Detail středu volantu s páčkou ovládající nastavení tuhosti tlumičů


Technické údaje: Bentley R Type Continental Mulliner - Karoserie: čtyřmístné kupé s motorem vpředu Motor: řadový šestiválec OHV o obsahu 4566 ccm, od roku 1954 o obsahu 4887 ccm, se dvěma karburátory SU Výkon: 4,5l - 158k při 4500 ot/min, 4,9l - 172k Náhon: na zadní kola Zavěšení / odpružení: nezávislé zavěšení s vinutými pružinami a stabilizátorem vpředu, tuhá zadní náprava s půleliptickými listovými pery, nastavitelné tlumiče na všech kolech (zadní tlumiče lze nastavovat ze sloupku řízení) Brzdy: bubnové s posilovačem na všech kolech Převodovka: čtyřstupňová manuální nebo automatická Rozměry d x š x v: 5385 x 1816 x 1575 mm Hmotnost: 1757 kg Rozvor: 3124 mm Maximální rychlost: 180 km/h

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech