logotype

Matra-Simca Bagheera (1973-1980)

Třísedadlový exot.

V roce 1972 uzavřela firma Matra-Simca dohodu s firmou Chrysler o prodeji svých modelů v dealerské síti tohoto koncernu. Jelikož však byl Chrysler notně rozladěn faktem, že pod kapotou stávajícího modelu M 530 bušilo srdce od věčného rivala s modrým oválem ve znaku, dal vzniknout novému extravagantnímu modelu s označením Bagheera.

 

Výjimečnost Bagheery spočívala mimojiné ve faktu, že v kabině vozu byly umístěny hned 3 komfortní sedačky v řadě vedle sebe. Sedadlo řidiče bylo původně plánováno uprostřed (jako McLaren F1), ale později bylo od tohoto řešení upuštěno. Vůz byl osazen motorem Simca 1100 TI, který lehkému a aerodynamickému vozu slušné jízdní parametry. Ten byl během roku 1976 nahrazen výkonějším agregátem ze Simcy 1308 GT. S takovou motorizací se Bagheera z 0 na 100 rozjela za 11, 6 sec . Nelze opomenout ani speciální verzi U8, jejíž motor vzniklý spojením dvou normálních motorů bagheery dosahoval výkonu 190 koní a maximální rychlost ležela na hranici 240 km/h.

Bagheera přes svoji rozhodně pokrokovou konstrukci trpěla jedním podstatným neduhem – její ocelové šasi mělo velmi malou nebo spíše žádnou antikorozní ochranu a řada vozů tak doslova mizela jejich majitelům před vlhkýma očima.

Přes tento nedostatek lze říci, že 47 802 prodaných Bagheer bylo bezesporu velkým úspěchem. Výroba byla ukončena roku 1980, kdy Bagheeru vystřídala výkonnější Murena.

model S z roku 1975

skvostný interiér

 

Poznámka: Karoserie: dvoudveřové třímístné kupé Motor:čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec, umístěný napříč za sedadly před zadní nápravou a nakloněný dozadu, zdvihový objem 1442 cm3 Výkon: 66 kW (90 k) při 5800 ot/min Největší točivý moment: 120Nm (12,2 kp.m) při 3200 ot/min Převodovka: čtyřstupňová manuální Brzdy: kotučové vpředu i vzadu Maximální rychlost: 185 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 12s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech