logotype

Mazda Cosmo Sport (1967-1972)

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

První rotačka od Mazdy

Atraktivní Mazda Cosmo se stala prvním hromadně vyráběným automobilem s rotačním motorem na světě. NSU Ro 80 předběhla o 5 měsíců. Byla také prvním sportovním vozem firmy Mazda, který nastupující firmě, jež se chystala udělat si jméno v Evropě, získal velikou publicitu. Mazda se začala zajímat o technologii rotačního motoru počátkem 60. let, kdy na výrobu Wankelových motorů získala licenci NSU, přestože vlastní prototypy vyrobila už mnohem dříve. Cosmo mělo vzadu zavěšení De Dion s listovými pery a vinutými pružinami, vpředu lichoběžníkové. Mělo pohon předních kol a přední kotoučové brzdy. Ačkoliv dvourotorový motor byl poměrně silný, jeho spolehlivost byla problematická. Společnost však nasbírala s tímto motorem řadu zkušeností, což jí umožnilo další vývoj rotačních motorů, zejména v typech pozdější řady RX.

Wankelův vynález

 

Technické údaje: Karoseie: dvousedadlové dvoudvéřové kupé Motor: dvourotorový Wankel (motor s krouživým pístem) s objemem komor 491 ccm, výkon 82 kW při 7 000 ot./min., největší točivý moment 139 N.m. při 5 000 ot. Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: vpředu kotoučové/ vzadu bubnové Maximální rychlost: 185 km/h Zrychlení 0-100km/h za 10,2s

2018  PARTAJ - Magazín o klasických autech