logotype

Mercedes-Benz 190SL (1954-1963)

Mercedes 300SL pro méně nenáročné, nikoliv ovšem pro chudé

Mercedes 190SL byl svým vzhledem snadno identifikovatelným menším příbuzným sportovního modelu 300SL.

Ve skutečnosti byl tomuto vozu na hony vzdálen. I když měl velmi podobnou karosérii, pod povrchem nebylo společného v podstatě nic. Místo silného šestiválcového třílitru byl poháněn nepříliš výkonným standardním čtyřválcem s výkonem 105k a především - místo prostorového rámu používal konvenční šasi modelu 180.

V roce 1955 prošel tento pohledný vůz drobnými úpravami a o rok později dostal ještě posilovač brzd. K dispozici byl jak v otevřené verzi, tak i ve verzi kupé, ale na rozdíl od modelu 300SL s konvenčními a nikoliv vzhůru otevíranými dveřmi.

 

Technické údaje: Karoserie: dvousedadlové kupé / roadster s motorem vpředu Motor: čtyřválec OHC o obsahu 1897 ccm se dvěma karburátory Solex Výkon: 105k při 5700 ot/min Točivý moment: 142Nm při 3200 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubnové (od roku 1956 volitelně s posilovačem) na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 4199 x 1740 x 1320 mm (typ s ploutví) Rozvor: 2400 mm Hmotnost: 1139 kg Maximální rychlost: 168 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 13,3s

2017  PARTAJ - Magazín o klasických autech