logotype

Rover SD 1 (1977-1986)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Auto roku 1977

Čelo modelu z roku 1977 bylo stejné jako u typu Ferrari Daytona, z boku připomínal BMC 1800. Ačkoli se původně počítalo jako s pohonnou jednotkou se čtyřapůllitrovou verzí osmiválcového motoru BMC, vyráběného pro Austrálii, používal se vzhledem k hospodářské situaci sedmdesátých let i nadále osvědčený třapůllitrový motor. Později byl model SD vybavován zážehovým motorem Rover 3500 se čtyřmi nebo šsti válci anebo přeplňovaným čtyřválcovým dieselovým motorem VM se zdvihovým objemem 2,4l. Nejrychlejší verze Roveru SD 3500 se nazývala Vitesse a dosahovala maximální rychlosti 219 km/h. Vůz byl velice úspěšný v Mistrovství Evropy cestovních vozů, kde posádka týmu TWR ve složení Tom Walkinshaw/Win Percy získala mistrovský titul v roce 1985. Nezapomenutelné byly především bitvy se "švédskými tanky" Volvo 240 Turbo či BMW 635 CSi, které byly k vidění i na starém Masarykově okruhu.

Služební vůz Dempseyho a Makepeacové

Mistr Evropy 1985 Tom Walkinshaw s modelem Vitesse, v pozadí tvrdě dotírající Volvo 240 Turbo

 

Technické údaje: Karoserie: pětidvéřový hatchback, samonosná Motor:(model Vitesse) vidlicový osmiválec s visutými ventily, vrtání/zdvih 88,9/71,1 mm, zdvihový objem 3 528 ccm, max. výkon 139,7 kW Náhon: na zadní kola Převodovka: pětistupňová mechanická Zavěšení: vpředu nezávislé McPherson, vzadu tuhá náprava s Wattovým přímovodem, vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči pro regulaci výšky Brzdy: kotoučové na všech kolech Maximální rychlost: 219 km/h Zrychlení 0-100 km/h za 7,6 s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech