logotype

Triumph Stag (1970-1977)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Luxusní otevřený Triumph ve znamení jelena

Triumph Stag byl čtyřsedadlový kabriolet s novátorským designem, výkonným motorem a dobrou ovladatelností. Bohužel v době, kdy Triumph patřil do skupiny British Leyland, proslulé ne zrovna příkladnou kvalitou svých výrobků.

Původ Stagu sahá až do roku 1963, kdy se Michelotti zabýval studiemi otevřené sportovní verze Triumphu 2000. Firmě Triumph byl představen až v roce 1966, kdy jej šéfkonstruktér Harry Webster objevil u Michelotiiho a okamžitě zařídil přepravu do Británie, kde se vedení firmy rozhodlo pro výrobu.

Výroba měla být spuštěna už v roce 1968, ale vinou výrobních problémů se opozdil a představen byl až v roce 1970.

Nápaditý vůz byl osazen novým šestiválcem o obsahu 3l, vyvinutém ze čtyřválce Dolomite 1,9l. Kromě stahovací střechy mohl mít i hardtop, který Stag proměnil i v elegantní kupé.

Stag vzbuzoval u Triumphu vysoké očekávání, které bylo zpočátku naplněno, ale později se začaly projevovat potíže s chlazením motoru, jehož vinou docházelo i k poškození hlav válců. Další hřebíček do rakvičky vozu s osmiválcem pak zatloukla ropná krize v roce 1973. Ještě v červenci téhož roku byl Stag stažen z trhu v USA, což předznamenalo konec tohoto vozu, jehož výroba byla definitivně ukončena v roce 1977.

 

 

 

Technické údaje: Karoserie: čtyřmístný kabriolet, volitelně s odnímatelným hardtopem Motor: vidlicový osmiválec o obsahu 2997ccm Výkon: 145k při 5500 ot/min Náhon: na zadní kola Převodovka: manuální čtyřstupňová s overdrivem / automatická třístupňová Maximální rychlost: 188 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10,1s

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech