Jaguar XK140 (1954-1957)
Evoluce Jaguaru XK120
Jaguar XK140 Open 2-seater
Na modelu XK140 předvedl Jaguar, že dokáže z již tak velmi dobrého modelu XK120 udělat ještě citelně lepší.
Na první pohled se XK140 od předchozího modelu liší pouze modifikovanou mřížkou chladiče s menším počtem lamel, širšími chromovanými nárazníky a mírně širší karosérií, která tak poskytla více prostoru posádce. Nejcitelnější změnou byl zvýšený výkon motoru, který vzrostl ze 160 na 190 a u vzácné verze MC až na 210k.
K dispozici byly tři varianty karosérie. Dvoudvéřové kupé FHC s pevnou střechou mělo dvě sedadla vpředu a nouzové sedadlo pro jednoho dospělého nebo dvě děti vzadu. Otevřený model DHC měl stejnou konfiguraci sedadel, stahovací okénka a mohérovou plátěnou střechu bylo možno snadno sklopit zevnitř vozu za zadní sedadla. Poslední variantou bylo otevřené dvousedadlové kupé, kde se plátěná střecha skládala za opěradla sedadel a odnímatelná boční okna měla své místo v kufru.
Jaguar XK140 FHC
Jaguar XK140 DHC
Jaguar XK140 DHC
Dobová brožura se všemi třemi verzemi Jaguaru XK140:
Technické údaje: Karoserie: dvousedadlové kupé / roadster s motorem vpředu Motor: šestiválec DOHC o obsahu 3442 ccm se dvěma karburátory SU Výkon: 190k při 5500 ot/min (verze MC 210k) Točivý moment: 285Nm při 2500 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová volitelně s overdrivem Brzdy: bubnové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 4470 x 1645 x 1334 mm Rozvor: 2591 mm Hmotnost: 1247 kg Maximální rychlost: 209 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 9,5s